Vraag

Pijn doordat ik net een beugel heb

  • 4 February 2020
  • 8 reacties
  • 143 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb sinds een dag een beugel gekregen maar het doet ZOVEEEL pijn help wat moet ik doen?!?!?!?


8 reacties

Hey,

Ik ben bang dat je er niet veel aan kan doen. Iedereen heeft deze pijn als ie z'n beugel net heeft, dus het is volkomen normaal. 

Over een paar dagen wordt het wel minder erg en tot die tijd moet je leven op vla ben ik bang.. 

X

Badge

Oeii ik voel je pijn, toen ik net mijn beugel had heb ik lopen schreeuwen van de pijn, je kan er vrij weinig aan doen het is even wennen, bij mij duurde het een weekje voor de pijn voorbij was maar werd na 2 dagen al minder, dit is echt niet elke keer zo als je bij de Ortho bent geweest hoor! Het doet nogsteeds wel eeen beetje pijn maar word met de afspraak minder.

verder raad ik aan om zachte of vloeibare dingen te eten of drinken zoals soep, yoghurtdrank, vla etc.. ik heb zelf altijd van die vifit goedemorgen flesjes die vullen best erg! 
xx

Heyy

Ik voel met je mee , heb ook een beugel gehad. Wat wel een beetje helpt is ijswater drinken, koude verdoofd namelijk. Je kunt ook ijs eten maar dit is een beetje ongezonder dan water. Als je er echt niet tegen kunt , kun je ook aan je moeder of vader een pijnstiller vragen. Eet voornamelijk zachte dingen zoals yoghurt, puree ,…

Hoop dat je er wat aan hebt

Kaas123

Hey, 

Toen mijn beugel er net inzat schreeuwde ik van de pijn. later (na 2 dagen ofzo) heb ik een beugelbitje aangeschaft, dat hielp goed omdat het wat ondersteuning gaf, je hebt van die bitjes die je even in heet water moet doen en dan kan je hem vervormen tot je boven kaak (het bitje is dus alleen voor je bovenkaak). als je er een van een goede kwaliteit hebt blijft hij meevormen waardoor hij niet n de weg zal gaan zitten. na de week is de pijn ongeveer weg, ik heb na die week bijna geen pijn meer gehad, een goed vooruitzicht dus :). mn beugel is er net uit e ik ben heel blij met het resultaat.

gr. 

No stress. Ik had dat ook heel erg aan t begin. Het lijkt nu miss vreselijk en dat is t ook, maar bedenk waarvoor je het doet. En binnen 1 week is de pijn weg.

Badge +1

je kan  de eerste paar dagen als je een beugel hebt een beetje een trekkend gevoel hebben

Hey, 

Wat vervelend dat je er zo’n last van hebt! Is het een trekkend gevoel? Dat is namelijk heel normaal de eerste dagen. Het wordt vanzelf minder. Het is even doorbijten nu maar denk aan waarvoor je het doet. Deze heftige pijn is een paar dagen tot hoogstens 1 week. 

Reputatie 4
Badge +3

hi

dat is opzich normaal als je net een beugel krijgt maar  het is wel heel stom. Na een week is dit als het goed is wel over en waarschijnlijk al eerder.

Wat voor beugel heb je eigenlijk??

Meestal helpt het om zachte dingen te eten zoals heel vaak wordt gezegd yoghurt en banaan enzo.

Ik weet niet wat voor een beugel je hebt maar ik kreeg zelf toen ik mijn  beugel kreeg ook een klein tasje mee met daarin een paar spullen. Daar zat ook een soort was in, als het bijvoorbeeld pijn doet omdat je beugel tegen de binnenkant van je mond aan komt kan je dat  gebruiken. 

Als je meer een soort trekkende pijn hebt gaat dat vanzelf wel weer over. Al is het natuurlijk als nog stom

groetjes sillie78

 

Reageer