Skip to main content
Vraag

pijn aan ballen, wat doet een dokter hier aan?

• July 9, 2025
  • 8 reacties
  • 207 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hoi,

Ik heb nu al een week pijn aan mijn ballen maar weet niet wat ik ga doen omdat ik weet niet wat een dokter zou doen als ik naar de dokter ga kan iemand mischien zijn eigen ervaring over zoiets delen want ik weet echt niet wat ik moet verwachten

Alvast bedankt voor jullie reactie

8 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • July 9, 2025

De arts onderzoekt je ballen met haar hand en op basis daarvan krijg je een behandeling, als dat nodig is.  Welke behandeling hangt af van wat er aan de hand is natuurlijk.

Maar geef het nog een beetje tijd: de meeste pijntjes gaan vanzelf over.

• July 9, 2025

@Neef  de pijn die jij  hebt heb ik nog niet gehad wel elk jaar een gewone algemene controle. Maar ik denk wel dat je onderbroek uit moet en dat hij/zij er wel aan gaat voelen of alles nog op z’n plekje zit en niks verdraaid ofzo.  Maar waar ben je dan bang voor?

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • July 9, 2025

@Aubien ik ben niet perse bang maar hoe gaat zo'n algemene controle dan

• July 10, 2025

@Neef  m’n ouders willen dat wij (broertje, broer, m’n ouders zelf en ik) 1x per jaar door de huisarts helemaal gecontroleerd worden hetzelfde wat de schoolarts doet maar dan wat uitgebreider 

Forum|alt.badge.img

Hey, dit had ik ook laatst

bij mij was het heel mild, het is meestal groeipijn.

Ze stelde gewoon wat vragen,  zoals of ik sexueel actief was, wat voor soort pijn en hoelang. Daarna voelde ze mn ballen, ging heel professioneel.Je hoeft geen zorgen te maken over een stijve, dat gebeurt niet op dit soort momenten. Zeker gaan hoor

• July 17, 2025

@Neef  ben je al bij je huisarts geweest? En zo ja hoe en wat?

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Hey ​@Neef, pijn aan je ballen is iets waar je serieus mee moet omgaan, ook al is het best spannend om over te praten. Ik snap dat je niet precies weet wat je kunt verwachten bij de dokter, dus ik leg het even uit.

Als je naar de huisarts gaat, zal die je vragen stellen over de pijn (wanneer het begon, hoe hevig het is, of je andere klachten hebt). Daarna kan de dokter je balzak en testikels onderzoeken om te kijken of er iets zichtbaar mis is, zoals zwelling, roodheid of een knobbel. Soms kan hij ook doorverwijzen voor een echo, om beter te kunnen zien wat er aan de hand is.

De dokter is er om je te helpen, en het is heel belangrijk om naar hem toe te gaan als je pijn hebt die blijft of erger wordt, omdat sommige oorzaken snel behandeld moeten worden. Het kan van alles zijn, van een lichte ontsteking tot iets wat meer aandacht nodig heeft.

Als je je er ongemakkelijk over voelt, kun je iemand meenemen voor steun, bijvoorbeeld een vriend, ouder of familielid. Maar maak vooral een afspraak, zodat je er zeker van bent dat het niks ernstigs is en je pijn vermindert.

xx liefs Wolf 🐺

• August 13, 2025

@Neef  ben je al bij de huisarts geweest!!