Papa gaat dood

  • 13 January 2023
  • 12 reacties
  • 149 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi lieve forumgebruikers,

 

Zoals sommige wel weten ( die mijn vorige topic hebben gelezen) ligt mijn vader in coma. In de tijd dat ik het vorige topic schreef ging het niet heel goed. In de tussen tijd zijn er wel verbeteringen geweest, maar op dit moment zijn ze gestopt met de behandeling omdat het toch geen verbetering gaf.  Nu zitten we dus in de fase om afscheid te  nemen alleen verbiedt de arts mij en mijn broertje om te komen. Sinds afgelopen weekend zijn wij niet meer welkom in het ziekenhuis, terwijl we wel grag afscheid willen nemen. Weten jullie of dit mag? want ik ben het er niet mee eens, want wil graag in de laatste fase afscheid kunnen nemen op een goede manier.

willen jullie mij advies geven

-ben er voor elkaar-


12 reacties

Reputatie 3
Badge +1

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Reputatie 7
Badge +15

Ja klopt mijn vader ligt op de IC. Ja we zijn alle ruim 3 maanden bezig en ik mocht gewoon overal bij zijn als ik daar behoefte aan had. Dus het is best frustrerend als je op dit moment wordt weggestuurd. Ik hoop dat er nog een manier is om toch afscheid te kunnen gaan nemen, want het voelt niet goed als ik geen afscheid kan nemen

Wat ontzettend onmenselijk idd, dat kun je toch niet maken , echt waar hoor!!!!laat je moeder een klacht indienen het liefst vanavond nog. En vraaag anders evt. Of er een andere arts mee mag kijken/de machtiging mag krijgen , wat is dit voor 

fl@uwek*l! Ik herken dit wel hoor, heb zelf ook een tijdje in het ziekehuis gelegen, die dokters/artsen zijn echt veeel onmenselijker dan bijv. Verpleegsters…… teminste zo heb ík het ervaard……

 

 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Ben er voor elkaar,

 

allereerst wens ik je sterkte

Daarna vraag ik me af waarom jullie tot vorig weekend wel mochten komen en nu ineens niet meer.

Ik kan me voorstellen dat als je vader van een gewone afdeling/kamer naar de IC is gegaan dat er andere regels gelden, zoals @tim16 al uitgezocht had, maar dan nog begrijp ik niet dat er, zeker als ze niet verder kunnen behandelen, niet naar een oplossing gezocht wordt om jullie afscheid te laten nemen.

Ik bedoel, tijdens corona mochten mensen op momenten niet eens op bezoek in het ziekenhuis en we weten hoe vervelend dat allemaal was. Je zou denken dat ze daar van geleerd zouden hebben.

Zolang je (je moeder en jullie) niet een duidelijk antwoord krijgt van die arts, zou ik bijvoorbeeld het hoofd van de verpleging van de ic eens vragen hoe het zit. Iedereen moet toch snappen dat jullie afscheid willen nemen.

Ik weet dat op een IC (afhankelijk van het ziekenhuis)  er meerdere patiënten samen  (met alleen een gordijntje ertussen) in één grotere ruimte kunnen liggen en als er daarom tijdens bezoektijd bij alle bedden bezoek is, dan is dat niet echt fijn om op zo'n moment afscheid te nemen, niet voor jullie, maar ook niet voor de nadere bezoekers. Maar dan is er misschien wel een mogelijkheid om op een ander tijdstip dan het bezoekuur met jouw familie alleen naar jouw vader te gaan. Ze kunnen toch wel iets verzinnen om jullie afscheid te laten nemen.

Of, beter nog, kan je vader niet naar een eigen kamer, zodat jullie hem daar kunnen bezoeken? Misschien kan dat niet vanwege de apparatuur ofzo, maar er moet toch iets mogelijk zijn.

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 2
Badge

Ja klopt mijn vader ligt op de IC. Ja we zijn alle ruim 3 maanden bezig en ik mocht gewoon overal bij zijn als ik daar behoefte aan had. Dus het is best frustrerend als je op dit moment wordt weggestuurd. Ik hoop dat er nog een manier is om toch afscheid te kunnen gaan nemen, want het voelt niet goed als ik geen afscheid kan nemen

Reputatie 7
Badge +17

Ik neem aan dat je vader op de IC ligt? Heb het ff gegoogeld en het blijkt dat elk ziekenhuis andere regels heeft voor bezoek van kinderen. Bij sommigen mogen kinderen onder de 10 niet op bezoek. Bij anderen mogen kinderen alleen in overleg. En weer anderen hebben geen beperkingen.

Je moeder zou nog kunnen vragen wat precies het beleid van jullie ziekenhuis is. Misschien is er toch nog iets mogelijk.

Maar ja. Het gaat om afscheid nemen dus dan zou je denken dat ze wel een beetje soepel zouden zijn.

Reputatie 2
Badge

Dat zou inderdaad een optie zijn, maar voordat een klacht behandelt wordt is het misschien te laat. Ik dacht ook dat ik gewoon recht had om afscheid te nemen.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Dan zou je moeder een klacht in moeten dienen bij het ziekenhuis. Volgens mij hebben jullie het recht om afscheid van je vader te nemen.

Reputatie 2
Badge

Thnxx allemaal.

Mijn moeder is het er ook niet mee eens, maar ja de arts luistert niet echt naar ons.

Ik heb aan hem gevraagd wat de reden was en kreeg echt een vaag antwoord.

Dus ja daar schiet ik ook niks mee op, maar dit vind ik wel onmenselijk dat ik niet eens afscheid mag nemen van me eigen vader 

 

-Ben er voor elkaar-

Reputatie 7
Badge +19

Sterkte

Reputatie 7
Badge +17

Wat erg. Heel veel sterkte. Wel raar dat die arts jullie niet laat komen. Wat vindt je moeder hier van?

Reputatie 7
Badge +7

Sterkte en gecondoleerd.

Reputatie 7
Badge +15

Hoi lieve forumgebruikers,

 

Zoals sommige wel weten ( die mijn vorige topic hebben gelezen) ligt mijn vader in coma. In de tijd dat ik het vorige topic schreef ging het niet heel goed. In de tussen tijd zijn er wel verbeteringen geweest, maar op dit moment zijn ze gestopt met de behandeling omdat het toch geen verbetering gaf.  Nu zitten we dus in de fase om afscheid te  nemen alleen verbiedt de arts mij en mijn broertje om te komen. Sinds afgelopen weekend zijn wij niet meer welkom in het ziekenhuis, terwijl we wel grag afscheid willen nemen. Weten jullie of dit mag? want ik ben het er niet mee eens, want wil graag in de laatste fase afscheid kunnen nemen op een goede manier.

willen jullie mij advies geven

-ben er voor elkaar-

Jeetje wat heftig, zegt jou moeder twoiwens dat de arts dit zegt op heeft de arts het echt zelf gezecht,

miss, wil je moeder niet dat jullie dag zeggen “ en denkt zij dat dat is voor jullie eige bestwil” ofzo? Daar hebben ze het toch altijd over “ eigen bestwil “

, verhel haar/hem ( de dokter)  hoe graag je nou prc afscheid wil genven, en zeg tegen hem/haar hoe zij/hij dat nou had gevonden…. Geen afscheid nemen van je eigen vader…

 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer