paniekaanval 3de in 7 dagen?

  • 22 July 2019
  • 5 reacties
  • 121 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi

ik heb hier een tijdje zonder account rond gekeken.

ik heb net (nu nog steeds) een paniek aanval gehad. omdat ik bang ben voor de toekomst.

het is voledig onzeker. en ik kan er niks aan veranderen. woord misschien uit huis geplaatst omdat ik me zelf probeer te zijn.

ik weet het gewoon niet meer.

5 reacties

Badge +1
Hey Silvan,
misschien helpt het om je meer te focusen op het nu ook al lijkt dat heel lastig. Denk aan alle leuke dingen die je misschien binnekort gaat doen en geniet van wat r allemaal gebeurd. Probeer wat minder te denken aan de toekomst. Als je dit heel lastig vind en het niet lukt kun je overwegen om er met een huisarts of psycholoog over te praten. De beste tip is namelijk altijd: praten! Je zult zien dat dat al een heel eind helpt.
Ik hoop dat je paniekaanvallen snel minder worden en uitijndelijk zullen verdwijnen!
gr van mij
hoi uhmm

leuk gezegd om in het nu te leven.
ik moet nu allerlei beslissingen nemen voor de toekomst dus ik kan moeilijk anders
Hi silivan,

Ik snap dat het lastig is om alle keuzes voor de toekomst nu al te moeten maken.

Die paniekaanvallen kan je waarachijnlijk niet alleen oplossen. Je kunt denk ik het beste hulp zoeken bij een huisarts of op school bij een leerlingbegeleider. Zij kunnen de oorzaak vinden en professionele hulp geven zodat de paniekaanvallen minder worden / stoppen.

Groetjes Asy
hoi asy

Ik snap dat het lastig is om alle keuzes voor de toekomst nu al te moeten maken.

het is vooral de gedachte moet ik wel in transitie gaan straks laat mijn familie mij in de steek dan heb ik gewoon niemand meer.

Die paniekaanvallen kan je waarachijnlijk niet alleen oplossen.

volwassen zeggen alleen maar stel je niet zo aan. je gaat heus niet dood van een beetje paniek.

Je kunt denk ik het beste hulp zoeken bij een huisarts of op school bij een leerlingbegeleider.

ik heb een leerling begeleider waar ik ruzie mee heb omdat dat zij vind dat ik me naar me geslacht moet gedragen en kleden. en mijn huisarts heeft geen zin want me ouders worden gek van mij. ze willen me uit huis plaatsen.

Zij kunnen de oorzaak vinden en professionele hulp geven zodat de paniekaanvallen minder worden / stoppen.

als ze me niet geloven gaan ze ook geen professionele hulp aan bieden.
Wat een stomme hulp verleners heb jij. De leerlingbegeleider bij mij op school heeft 0 problemen met het feit dat 2 van mijn vrienden trans zijn en 1tje is met zijn transitie (soort van) begonnen. Leerlingbegeleiders horen er op dat soort momenten voor je te zijn en je door die tijd heen te helpen.

En weet je familie dat je trans bent en reageren ze daar slecht op? Of weten ze het niet maar je bent bang dat ze slecht zullen reageren?

Zijn er meerdere leerlingbegeleiders bij jou op school? Misschien kan je dan met een andere leerlingbegeleider gaan praten die je wel accepteert. En je zou misschien een andere huisarts kunnen zoeken?

En waarom worden je ouders gek van je?

~Asy

Reageer