Vraag

opmerking gewicht

  • 10 January 2020
  • 2 reacties
  • 107 Bekeken

Badge

Hoi, ik ben dus 13 jaar en ik was altijd wel wat zwaarder, ik was altijd wel een beetje onzeker over dat soort dingen maar laatst was er een opmerking gemaakt en nu zit ik niet zo lekker meer in mijn vel. 

Ik wilde wel gaan afvallen maar ik weet niet hoe, ik sport ¾ keer in de week en ik eet vrij gezond, af een toe een snoepje maar niet veel meer. Heeft iemand tips hoe ik kan afvallen en mezelf beter kan gaan voelen?


2 reacties

Hi Rooswiersma,

Ik vind mezelf ook erg dik en wil graag afvallen. Ik doe dit door zoveel mogelijk te bewegen en zo weinig mogelijk te eten. Ik heb ook een lijst gemaakt met dingen die ik iedere dag van mezelf niet meer mag doen (zoals chips eten of meer dan 2 boterhammen bij de lunch) Als ik dit wel doe mag ik van mezelf de volgende dag niks eten. Het klinkt misschien raar maar dit werkt wel heel erg goed, je moet ook niet te weinig gaan eten, want dat is erg slecht voor je. Aan overgeven en pillen slikken zou ik niet beginnen, want het is heel erg slecht voor je lichaam en je raakt er ook een soort van aan verslaafd. Je kan natuurlijk als je af wilt vallen het ook aan je ouders vertellen, want zij kunnen je misschien helpen, ik snap dat dat moeilijk is maar het kan je wel echt helpen. Ook moet je wel realistisch blijven, ik weet van mezelf dat ik ongeveer 5 kilo overgewicht heb, en dat heb ik ook gehoord van de schoolarts, maar als je eigenlijk gewoon een goed gewicht hebt zou ik niet gaan afvallen

Hoi roos,

Ikzelf kamp ook met overgewicht en heb veel moeite gehad met degelijke dingen. 

Wat ik vaak hoor is dat een goede balans belangrijk is, niet te veel eten en genoeg verbranden. 3 tot 4 keer sporten in de week is goed, en snoepjes mag je soms echt wel eten. Je moet jezelf niet gaan straffen en soms mag je je ook belonen. 

Helaas, hebben sommige mensen gewoon aanleg tot een wat groter figuur, maar ik denk dat het op jou leeftijd niet heel belangrijk is om af te vallen, ikzelf ben 17 en ben met een aantal meiden opgegeroeid, en ik merk dat de wat dikkere personen een mooier figuur krijgen, omdat vet word opgeslagen in de borsten en billen.

Zolang het gezond blijft, en je niet te veel eet waardoor botten en gewrichten en onder gaan leiden, is er geen probleem.

Zet niet zoveel druk op jezelf en wees blij met hoe je bent, en voel vooral geen druk voor andere om iets te doen. 

Succes :D

Reageer