Beantwoord

Operatie ader

  • 2 February 2020
  • 2 reacties
  • 76 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
  • Weet de weg
  • 25 reacties

Hoi iedereen die dit leest.

Ik ben een jongen (14) en ik heb een hartafwijking. opzich heb ik niet heel veel problemen en is alles normaal.

laatst had ik een mri scan en daar kwam uit dat een van mijn (slag)aders nauw zit waardoor er minder bloed naar m’n organen gaan.

Hiervoor krijg ik een operatie, maar ik heb al 13 jaar geen operatie gehad en ben best geïnteresseerd hoe het gaat.

 

Kan iemand met ervaring me wat vertellen over hoe het gaat?

 

alvast bedankt!!

icon

Beste antwoord door Anonymous 2 February 2020, 10:20

Bekijk origineel

2 reacties

Hey DBM

 

Wat er gebeurt qua voorbereiding hangt volgens mij sterk af van het type operatie dat je nodig hebt, maar toen ik een lichte ingreep moest ondergaan, ging het ongeveer zo:

 

‘s Ochtends moest ik nuchter, daarmee bedoel ik dat ik na de avond ervoor niets meer mocht eten, naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis kreeg ik een ziekenhuishemdje aangeboden, samen met een licht kalmeermiddel. Net voor of net na (kan ik me niet meer herinneren) het in narcose gebracht worden wordt het infuus ingebracht. Het in narcose brengen gebeurt heel vreedzaam, door het aanbrengen van een masker met een soort gas. Er wordt je vaak gevraagd om tot tien te tellen, maar meestal verlies je rond vijf al het bewustzijn. 

 

Bij het ontwaken heb ik volgens de verpleger heen en weer lopen schudden in mijn bed. Dat kan gebeuren door de narcose. Na de operatie wordt je even in de gaten gehouden, en dan mag je naar je kamer. Afhankelijk van de ingreep, verblijf je nog een tijd in het ziekenhuis. 

 

Ik wens je een succesvolle operatie en spoedig herstel toe :four_leaf_clover:

 

Gr. Kenshin

Reputatie 2
Badge +1

Hoi DBM, ja het is idd maar een kleine ingreep.

thx voor het vertellen!

 

Gr DBM

 

Reageer