Vraag

onzeker over gewicht

  • 6 February 2020
  • 2 reacties
  • 139 Bekeken

Badge

Ik ben een meisje van 13 jaar .

En ik voel me heel onzeker over mijn lichaam. 

Mijn gewicht is ong.  69 kilo en ik ben 1,78 m.

Ik weet als ik  mijn BMI meet dat het wel goed is maar ik voel me nog steeds dik .

De laatste tijd eten  we wel veel ,maar dat probeer ik juist te vermijden maar mijn vader zegt dat het niet uitmaakt dat jonge kinderen veel eten. Hij wil presies dat we dik worden. 

De mensen om me heen snappen presies niet dat ik wil vermageren.

Ze blijven me maar vetmesten.

Weten jullie misschien tips voor gewicht (onzekerheid)? Sport?

Groetjes anoniem


2 reacties

Hoi

 

Zoals je suggereerde, kan sporten je zelfvertrouwen een boost geven. Door te sporten krijg je een fitter lichaam, en voel je je vaak een stuk beter in je vel. Bekijk maar eens welke sport je wat lijkt, zodat je iets uit kan kiezen waar je je voor kan motiveren. 

 

Vermoedelijk ziet je omgeving jou als een gezond iemand met een prima gewicht. Daardoor kan het gebeuren dat de personen rond je zich niet zo meelevend gedragen als het gaat om letten op je gewicht. Eet maar wat je nodig hebt, maar geef het gerust aan wanneer je denkt genoeg gegeten te hebben. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 2
Badge +1

Hey 

Wat naar om te horen dat je zo onzeker bent over jezelf.

ik ben dat ook en dat is heel moeilijk ik vindt mezelf te dik en wil graag afvallen maar om te verkomen wat ik wil niet dat je anorexia nervosa krijgt 

het is heel lastig maar eet gewoon waar je zin in hebt de maar blijf er wel voor zorgen dat e blijft eten elke dag iets dat is heel moeilijk zelfs voor mij maar je bent niet dik je vindt jezelf dik en dat ben je niet je hebt een prima gezicht zolang  je jezelf.geloofd komt het echt goed je moet je gewicht accepteren voor jou dan want voor jou voelt het waarschijnlijk zo maar voor andere niet als je wil kan je afvallen via Lifesum dat is een app die heel handig is maar er wel een rem op zet want je bmi mag niet te laag komen geloof ingezeild en blijf volhouden 

Reageer