Vraag

Onzeker gewicht


Badge

Hoi! Ik ben lichamelijk een meisje van 13 jaar oud. Ik weeg 51, bijna 52 kilo. Ik ben niet erg groot. Integendeel, ik ben 1.57 meter. Volgens een of andere gezondheids app van mijn ouders zit ik nog net in het gezonde gedeelte. Ik ben eigenlijk best wel onzeker over mezelf. Is dit een normaal gewicht? Ik wil ook niet afvallen, want dat lijkt me al helemaal niet gezond...wat kan ik doen?


10 reacties

Hey,

 

Ik heb net even je je BMI berekend! Die is 21.1 . Dat is helemaal normaal voor jou leeftijd.

Dus maak je vooral geen zorgen!

 

Groetjes van mij!

Als je je BMI zelf nog een keer wil berekenen kan dat via: https://www.voedingscentrum.nl/nl/bmi-meter.aspx

Badge

Dankjewel! Echt lief!

 

Dankjewel! Echt lief!

 

Geen probleem, ik ben er om je te helpen!

Blijf vooral van jezelf houden!

Groetjesss!

Hallo Kruimel,

 

RobinHood heeft je al erg goed geholpen en een heel mooi advies gegeven: blijf van jezelf houden. De BMI berekening van het voedingscentrum, die RobinHood stuurde, is inderdaad erg betrouwbaar. Ik wil er alleen nog aan toevoegen dat Voedingscentrum.nl zelf het volgende nog bij de berekening vermeldt:

 

Mensen van Aziatische afkomst (Zuid-Azië, Indonesië, China en Japan) hebben een hogere vetmassa dan mensen van Westerse afkomst, bij een vergelijkbare BMI. Hierdoor heb je een groter risico op het krijgen van bijvoorbeeld hart- en vaatziekten of diabetes type 2 dan mensen van Westerse afkomst bij een lagere BMI. Dit geldt ook voor mensen uit Suriname en de Antillen met een Aziatische achtergrond. De Wereld Gezondheidsorganisatie (WHO) raadt daarom aangepaste grenzen aan. 

Indien dit op jou van toepassing is, moet je even verder lezen. Dat kan bij de link die RobinHood eerder stuurde. Wellicht dat je ouders daarom zeggen dat je nog nét een gezond gewicht hebt.

 

Ik vroeg mij verder twee dingen af:
Zou je kunnen vertellen wat je onzeker over je lichaam maakt? 
Ik maak uit je eerste bericht op dat je niet wil afvallen, maar het lijkt voor mij dat je eigenlijk ook niet wil aankomen. Dat maak ik een beetje op uit de vraag ‘wat moet ik doen?’. Klopt het wat mij opvalt? 

 

Erg goed dat je dit bespreekbaar maakt en ook erg fijn dat je ouders je in de gaten houden! Het kan af en toe vervelend zijn, maar zoals het voor mij lijkt, willen ze dat je gezond blijft en hebben dus het beste met je voor. 

 

Groetjes,

 

Marcus

Heyy

 

Er zijn veel meisjes die onzeker zijn over zichzelf dat komt doordat je aan het puberen bent en erg veranderd. Echter geeft RobinHood al aan dat je BMI gewoon helemaal prima is👍🏻

 

Onthoud goed dat jij helemaal mooi bent zoals je bent wat anderen er ook van vinden🙂

 

Groetjes van mij!

Hallo @Kruimel@RobinHood, @NaamNietBekend,

 

Nog kort over het BMI dat RobinHood heeft berekend: dat geldt waarschijnlijk voor het berekenen van het BMI van volwassenen. Ik heb hetzelfde gedaan met dezelfde gegevens en kwam op een gezond BMI van 20,7. Zie de screenshot die ik heb genomen op de website van Voedingscentrum.nl. 

 

Groetjes,

 

HelpendeHand01

 

Hallo @Kruimel@RobinHood@NaamNietBekend,

 

Nog kort over het BMI dat RobinHood heeft berekend: dat geldt waarschijnlijk voor het berekenen van het BMI van volwassenen. Ik heb hetzelfde gedaan met dezelfde gegevens en kwam op een gezond BMI van 20,7. Zie de screenshot die ik heb genomen op de website van Voedingscentrum.nl. 

 

Groetjes,

 

HelpendeHand01

 

Dat veranderd mijn punt gelukkig niet! De BMI is nog steeds goed.

Dat veranderd mijn punt gelukkig niet! De BMI is nog steeds goed.

Het was ook niet mijn bedoeling om je te verbeteren. Je stuurde juist een heel goede website. Zie het als aanvulling :)

Dat veranderd mijn punt gelukkig niet! De BMI is nog steeds goed.

Het was ook niet mijn bedoeling om je te verbeteren. Je stuurde juist een heel goede website. Zie het als aanvulling :)

Nee, ik begrijp t. Zo was het ook niet bedoeld. 

Maar ik was al bang dat ik een verkeerde conclusie had getrokken. Vandaar!

Reageer