Onzeker, gewicht

  • 21 February 2019
  • 2 reacties
  • 93 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi!
Ik ben al een lange tijd best onzeker over mijn lichaam. vroeger ( toen ik 9 was ofz) had ik echt 3 mini vet rollen of 2 grote en nu eigenlijk niet meer maar toch nog een buikje.
Ik ben daardoor best onzeker omdat nu in mijn klas iedereen echt super dun is.
Ik ben onbewust afgevallen sinds ik een gluten allergie kreeg en andere producten ben gaan eten.

ik zou zelf wel op dieet willen maar waarschijnlijk mag het van mijn moeder niet omdat zij me niet dik vind en zegt dat als ik gewoon gezond eet het goed komt maar dat doe ik nu al een jaar zonder veel verandering en ik toch gewoon een plat buikje wil en minder dikke benen.

ik ben 12 (in de eerste)
ben rond de 1.65
mijn gewicht weet ik niet precies omdat onze weegschaal elke minuut iets anders zegt ;-;
maar ben rond 48/49 kilo.

iemand tips/advies?

2 reacties

Hey,

van wat ik zo lees ben je zeker niet dik, ik woog op die leeftijd rond de 60kg (ik ben een jongen)

heb je je wel eens je BMI brekend? Dit geeft aan of je over-, onder- of normaal gewicht hebt. Ik heb het even voor je gedaan, dit was de uitslag:
Je BMI is 18, dit betekent dat je ondergewicht hebt. Je kunt een afspraak maken met je huisarts om te bespreken of je moet aankomen, en hoe je dat het beste kan doen. We hebben ook gezonde en lekkere recepten voor je.


Je hebt dus zeker geen overgewicht! Je BMI is op jongere leeftijd is niet altijd helemaal correct omdat je nog groeit.

Als je nog steeds twijfels hebt over je gewicht zal ik aanraden om met iemand die er verstand van heeft over te praten, zoals de huisarts. Hij/zij kan je dan helpen om op goed gewicht te komen of laten weten dat je al op goed gewicht zit.


Groetjes,
Je weegt echt niet veel ik ben zelf 16 ,circa 1.70 en 47/48 kg en heel mager.

Reageer