onzeker

  • 22 March 2020
  • 4 reacties
  • 103 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi 

ik ben de laatste tijd best onzeker merk ik. Ik train heel erg veel. En dan bedoel ik trainen aan mijn figuur en billen. Ik kijk heel vaak in de spiegel en wil bijna niet stoppen met trainen. Dan ga ik mezelf vergelijken met andere en dan raak ik een soort van gefrustreerd/verdrietig omdat ik zoals die mensen wil zijn. 
 

ik ben ook best bang als ik bijvoorbeeld met een jongen ga afspreken of blijf slapen dat hij me dan zonder makeup ziet en me dan niet meer leuk vind of dat hij mn billen in het echt ziet inplaats van een foto en dan denkt oh ze is eigenlijk niet zo mooi.

 

ik let ook steeds meer op wat ik eet. Ik ben totaal niet dik of plat van mezelf maar toch blijf ik maar trainen voor grotere billen en een strakker figuur


4 reacties

Hoi

 

Wat vervelend voor je dat je zo onzeker bent. Da’s inderdaad niet fijn. 

 

Dat je let op je figuur is in principe geen probleem. Echter wordt het ongezond wanneer je je harde werk niet apprecieert. Kijk gerust wat vaker in de spiegel, en probeer daarbij dingen op te sommen die je waardeert aan jezelf. Ik vermoed namelijk dat je onzekerheden ervoor zorgen dat je je mooie kanten over het hoofd ziet. 

 

Bespreek je je onzekerheden weleens met anderen? Dat zou je namelijk kunnen doen. Anderen zouden je aan je schoonheden kunnen herinneren, zodat je minder snel geneigd bent deze te onderwaarderen. Schrijf complimentjes van anderen trouwens gerust neer, zodat je er later op terug kan vallen. 

 

Hoe is je bmi? Ik raad je aan om dat in de gaten te houden. Voor een goede gezondheid is het van belang een correct bmi te hebben. 

 

Gr. Kenshin

Hey,

zelf heb ik ook een tijd gehad dat ik heel erg onzeker was over mijn lichaam, dat ik veel ging sporten, soms zelfs een vinger in de keel en dat ik altijd bang was dat ik niet mooi genoeg was voor jongens.

Dit heb ik nog steeds, maar het is al wel wat minder. 

Ik zou er sowieso met mensen over gaan praten, als je dat nog niet gedaan hebt. Dat helpt echt, kies desnoods een jongens vriend uit, zodat je zal zien dat je echt niet lelijk bent in de ogen van een jongen.

Verder moet je echt niet zo onzeker zijn over jezelf, ik weet dat dat moeilijk is en veel makkelijker gezegd dan gedaan.

Je zou misschien kunnen beginnen met elke dag een keer in de spiegel tegen je zelf zeggen: you are beautiful! 

Het is natuurlijk goed dat je sport om fit te blijven, maar ik zou zeker niet gaan stoppen met eten of minder eten, want als je dan over een tijdje weer normaal gaat eten komt alles 2 keer zo snel terug. Het is natuurlijk verstandig om niet al te veel te eten en niet al te veel ongezonde dingen te eten, maar je moet niet stoppen met bijvoorbeeld lunch en ontbijt eten.

ik hoop dat je wat aan me tips hebt en remember, je bent geweldig, gewoon zoals je bent!

Grtjes

Heyy, ik begrijp je onzekere gevoel en dat is echt niet fijn. Ik ben ook erg onzeker geweest. 

Je moet jezelf vooral niet vergelijken met anderen. Het klinkt simpel maar het is echt zo, dan ga je je niet beter voelen. Je wilt niet zoals anderen zijn. Ik heb dat ook altijd geprobeerd. Ik zou gewoon doen wat je zelf leuk vind en er niet overna denken wat anderen van je vinden. Er zal vast wel iemand zijn die jou mooi en leuk vind. Ik weet zeker dat je mooi bent. 

Bij jongens gaat het denk ik niet om uiterlijk, maar of je elkaar heel erg leuk vindt. Het gaat erom dat je een klik met elkaar hebt. Zelf draag ik geen make-up omdat ik niet mijn eigen gezicht wil verbergen achter make-up. Dit is gewoon mijn gezicht. Maar jij mag natuurlijk helemaal zelf weten of je wel of geen make-up draagt. 

Dus wees jezelf, daar kan niemand wat aan veranderen. Iedereen is mooi zoals hij / zij is! Liefs, Naira193 :heart:

Heyy

Als je eens blijft slapen en die jongen ziet je zonder make-up, dikke boeie. Gaat toch om innerlijk! En trouwens , als ik eerlijk ben vind ik meiden zonder make up mooier.

Groetjes

Kaas 123

Reageer