Vraag

onzeker

  • 8 September 2018
  • 6 reacties
  • 153 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik ben een meisje van 15 jaar en ben mollig en ben kapot onzeker durf niet meer in de spiegel te kijken ik weeg maar 9 kilo te zwaar maar dit is me bouw van me lichaam

-brede heupen
-grote borsten
-betje dikkekont
-en klein beukje
-met blond haar
-blauw grijzen groen ogen

me moeder zegt altijd wacht maar straks komen alle jongens achter je aan met je tieten en ik denk nee wie wil er nou met mij kapot lelijk ben ik en als ik er een krijg die word dan echt niet geil hor

help me gr onzeker meisje

6 reacties

Hoi !

Het is echt nergens voor nodig om zo onzeker te zijn ! Het is iets wat bij 15-jarigen hee veelvoorkomend is , dus je bent zeker niet de enige die zo onzeker is . Misschien heb je wel vriend(inn)en of familie die zich soms ook zo voelen en kan je met hen over je onzekerheden praten .
Je bent mooi zoals je bent en je hoeft jezelf echt niet te veranderen om een vriendje te krijgen .

Wie zegt dat je 9 kilo 'te veel ' hebt ? Die 9 kilo hoort waarschijnlijk gewoon bij jouw lichaamstype en op je lichaam mag je best trots zijn !

Groetjes , Lot
Ahoy ( nog niet zeker of ik dit als 'standaard begroeting' wil.... dus vergeef mij voor dit ),

Weet je zeker dat je 9 kilo overgewicht hebt?
Ik bedoel maar het kan zo voelen maar heb je al je bmi bekeken?
Als ik zo je bouw van je lichaam lees klinkt het voor mij normaal en niet echt iets om je zorgen over te maken, maar natuurlijk kan ik je niet zien dus weet ik het niet zeker.

Als je echt over gewicht hebt zou ik niet heel erg dieeten of zoiets dergelijks.
De beste manier om gewoon gezond te blijven is gewoon gezond te eten en te eten tot dat je vol zit, en genoeg lichaamsbeweging.
Als je dat doet dan komt het wel goed hoor, volgens mij is het vooral jij die er problemen mee heeft hoe je eruit ziet.
Hier zijn wat artikeltjes die je misschien zullen helpen: https://nl.wikihow.com/Onzekerheid-overwinnen
en https://nl.wikihow.com/Minder-onzeker-zijn , https://nl.wikihow.com/Onzekerheid-door-gewichtstoename-overwinnen
https://nl.wikihow.com/Je-zekerder-voelen en met deze link kan je je bmi bekijken: https://www.proud2bme.nl/health/Check_je_BMI
maar mij ( andere situatie maar hetzelfde bericht 🙂 ) helpt het vooral om in de spiegel te kijken en te zeggen : Ik ben mooi etc, ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben mooi op mijn eigen manier! Ik ben blij met hoe ik eruit zie! uiteindelijk ga je het wel geloven hoor,

Erover praten kan ook altijd helpen het hoeft niet perse hier maar het kan ook tegen je vrienden en je familie zodat je hun zicht erop kan zien. ( volgens mij vind iedereen je perfect hoor )

Ik zou me niet zorgen maken om jongens want die komen wel hoor, geloof me.
Gewoon wachten tot je degene vind die je leuk vind om wie je bent en hoe je er uit ziet ( en die zal je dan wel 'geil vinden' )

Doe alsjeblieft niks doms.
Veel succes!
( je kan als er echt een probleem is naar je huisarts gaan die kan je doorverbinden naar een dietist maar vgm is dat niet van toepassing )

Een hele grote knuffel van Maii.

:8:$

,
nou kijk ik weeg 75 maar moet 64 wegen ben 11 kilo te zwaar maar sport veel heb veel spieren en wil weer wegen maar me moeder heeft de weegschaal verstopt omdat ik er depresiefer van raak en eet alleen ontbeit middag tussen door en avond en 2 keer in de week iets lekkers maar nier veel en sport veel ik val kapot moeilijk af
@MeisjeGeheimpje

Het was eerder 9 kilo?
Ik kan me niet voorstellen dat er binnen ongeveer een uur 3 kilo bij gekomen is.
Dus wat is het nou?

Je moet 64 volgens je bmi?
En anders hoe je er dan precies bij?
Volgens mij ziet je moeder ook dat je teveel naar de getallen kijkt, want als er echt een groot probleem was zou ze wel ingrijpen denk ik.

Als je gewoon eet wanneer je honger hebt en genoeg beweegt dan zou ik zeggen dat je er niet zoveel aan moet veranderen.
Misschien zoals ik al zei met je vrienden erover praten om hun visie te krijgen en eventueel met je huisarts die je dan kan doorverwijzen naar een dietist.

Als je niet weet hoe je je bmi moet bereken wil ik het ook wel voor je doen,
Maar even dat je het weet bmi zegt niet altijd alles, het gaat er ook om hoe jij je functioneert met je gewicht en alles.
geen klachten etc?

Hopelijk heeft deze kleine toevoeging je nog iets geholpen.
Afwachtend op je reactie,
En nog n grote knuffel, het komt goed. :8

,
heyo,
dat je onzeker bent hoort ook een beetje bij je leeftijd, wees maar niet bang dat je geen vriendje zal krijgen want die krijg je toch wel. misschien niet nu maar over 2-5 jaar misschien al!
jij zegt dat die dan niet geil van jou word, als iemand op je verliefd is en het je vriendje is, denk ik/weet ik zeker dat hij wel geil van jou kan worden ... anders zou hij geen relatie met je willen
Als jij wilt afvallen, dan zou je een afspraak met een diƫtist kunnen maken.
Deze zou jou natuurlijk kunnen helpen.

"te zwaar maar sport veel heb veel spieren"
Natuurlijk bestaat een deel van je gewicht uit spiermassa en die van jou kan natuurlijk hoog zijn.
Echter denk ik niet dat dat de enige oorzaak is van jouw hoge gewicht, gezien jij jezelf "mollig" noemt en je een dame bent. (Als in je produceert minder testosteron dan een man, wat natuurlijk voor het opbouwen van spiermassa wel nodig is . Dan zou je BMI te hoog kunnen zijn, maar dat gebeurt eerder bij bodybuilders e.d....)

Reageer