Skip to main content
Haaaii!!!

ik ben heel erg in paniek omdat mijn oor ontstoken is, ik ging van een 4mm naar een 6mm stretche (niet slim) aan mijn rechter oor is niks maar mijn linker was dik aant worden na een paar dagen (vandaag) haalde ik hem eruit er kwam allemaal pus uit en bloed. Mijn oorlel is helemaal dik en opgezwollen 😞 dus ik racen met mijn fiets naar de AH om wat uni cura mild te kopen om dat vervolgens op mijn oor te smeren, mijn vraag is:

of dat goed is of dat ik beter iets ander kan gebruiken, en zal ik van mijn ontstoken oor afkomen? :’( ben nogal bang hiervoot

mvg,

lisa 🙂
Hoi,

Wat ik lees op verschillende sites, is dat het verstandig is om voor nu te stoppen met stretchen. Ik heb er zelf niet zo veel verstand van, jij waarschijnlijk meer dan ik. In ieder geval moet je een maatje kleiner in je oor doen. Nu is je gaatje dus 6 mm, dan moet je er iets in doen wat kleiner is, waardoor er geen spanning meer op staat.

Vervolgens moet je wachten tot de wond helemaal genezen is. Dit kan lang duren: enkele maanden wellicht. Ik hoop wel dat je dit gaat doen, want als je nu doorgaat met stretchen, kun je permanente schade oplopen.

Sowieso moet je het goed verzorgen. Zoutoplossing is al voldoende. M'n zus kookt altijd water en gooit daar zout bij om haar piercings in het beginstadium te reinigen (koken is goed, want dan heb je 'schoner' water).

Over wat je hebt gekocht: Dit is handzeep? Ik heb niet de bestandsdelen van die zeep kunnen vinden, maar er zouden zomaar stoffen in kunnen zitten die je wond alleen maar meer gaan irriteren. Hoe ben je erop gekomen om juist dat product te gebruiken? Heeft iemand het je aangeraden?

Ik zou bij het zoutbadje blijven. Makkelijker, goedkoper en ik denk ook veiliger.

Ik zou in ieder geval even deze linkjes bekijken:

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/116721-je-oor-stretchen-wat-moet-je-weten.html

https://www.alloverpiercings.nl/stretch-handleiding

http://www.piercingforum.nl/showthread.php?45017-Oorstretch-ontstoken-wat-te-doen

Dat zijn in ieder geval de linkjes die ik heb bekeken,

Verder denk ik dat het ook geen kwaad kan om even bij een piercingsshop langs te gaan (heb je 'm professioneel laten zetten of zelf?) om advies te vragen. Zij zijn de professionals.

Veel succes en ik hoop dat het snel hersteld,

Gr. Pin
Hallooo!!!

ik heb nu helemaal geen sieraad meer in omdat ik ervoor kies om het zo te laten genezen, ik kwam met uni cura omdat mijn vriendin die gebruikte voor haar ontstoken piercing,

maar als ik mijn water ga koken en zout in doe. Hoe moet ik het vervolgens aanbrengen? :0

maar echt bedankt voor je bericht :))
Helemaal geen sieraad is natuurlijk ook een optie, echter loop je dan dus het risico dat alles weer dichtgroeit. Hoeft niet per se erg te zijn. Ik denk alleen dat het je dan weer meer tijd kost, omdat je dan ook dat kleine gaatje weer opnieuw moet laten ''wennen''.

Van wie heeft je vriendin dan die tip gekregen? (Niet dat je je vriendin niet moet vertrouwen ofzo. Ik hoop alleen dat het inderdaad een juist middel is voor deze kwaal,)

Wat ik m'n zus heb zien doen, is dat ze water kookt, dat in een kopje/glas/bakje doet. Er een beetje zout in doet. Vervolgens pakt ze een wattenstaafje die ze dan erin doopt en daarmee haar piercing dept.

Dit is haar trouwens aangeraden door de piercingsshop.

Gr. Pin
Ahhh!! Van echt dankjewel!!! 😭❤️❤️❤️ Mijn zwelling zal wel weggaan toch ik ben zo bang dat t niet weggaat 😞
Ahhh!! Dankjewel!!! Ik heb hier echt veel aan :)) maar mijn zwelling zal wel weggaan toch? Ik ben bang dat dat blijvend is 😞
Het lijkt mij dat als je het nu goed blijft verzorgen, alles zo goed mogelijk zal herstellen (kijk, dat gat wordt een litteken, maar daar prik je straks toch weer opnieuw doorheen). Een wond op je arm wordt toch ook rood en dik om vervolgens weer te herstellen?

Reageer