Skip to main content
Vraag

Onregelmatig ongesteld

• September 1, 2025
  • 3 reacties
  • 49 Bekeken

Gayperson
Forum|alt.badge.img+3

Hiii, 

Sommige maanden raak ik niet ongesteld en andere maanden bloed ik heel erg veel, maar dan ook echt heel veel. Als ik ongesteld ben raak ik nog depressiever en raakt mn SH erger. Ik weet niet of jullie dit ook hebben en of dit normaal is bij mensen die depressief zijn.

3 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 1, 2025

Heyy ​@Gayperson 💕

Het is helemaal niet raar dat je dit vraagt. Ongesteld zijn kan bij heel veel mensen je emoties erger maken, ook je somberheid of SH-gedachtes. Dat jij sommige maanden niet ongesteld wordt en andere maanden juist heel heftig, is wel iets dat je het beste aan een dokter of gynaecoloog kan vertellen. Het kan met hormonen te maken hebben, maar het is goed dat iemand ernaar kijkt.

Je bent niet de enige die zich zo voelt en het is niet jouw schuld dat het erger wordt tijdens je menstruatie. Misschien kan je bijhouden in een schriftje hoe je cyclus en je gevoelens zijn, dan kan je dat meenemen als je er met een dokter of iemand die je vertrouwt over praat.

xx liefs Wolf 🐺

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • September 2, 2025

Als je veel stres hebt kan dat er voor zorgen dat je menstruatie weg blijft  .

Maar het is normaal dat je wat onzeker word maar komt allemaal goed 

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • September 3, 2025

Hey, het is heel normaal om de eerste paar jaar heel onregelmatig ongesteld te zijn. Daar hoef je je niet druk om te maken. Bij een vriendin van mij blijft het soms wel drie maanden weg