hey,
yes, alle meiden kennen het. het is nog wel een beetje een taboe maar ik vind het geen probleem om over te praten; ongesteldheid.
ik ben echt superonregelmatog ongesteld. en ik weet dat dat heel normaal is, daar maak ik me geen zorgen om. maar is het dan de bedoeling dat je altijd maandverband in hebt? ik menstrueer best heftig en inlegkruisjes lek ik meestal doorheen, dus dat is niet zo handig.
maar moet ik dan gewoon altijd maandverband dragen? ik bedoel, straks wordt ik plotseling op school ongesteld en ben ik al doorgelekt voor ik erachter kom dat het weer tijd van de maand is. ik heb bijna nooit vantevoren dat ik het aan voel komen zegmaar, dat ik al buikpijn heb ofzo, en er zit totaal geen regelmaat in nog.
xXx
Bladzijde 1 / 1
Hee,
Ja het is inderdaad een taboe, maar dat vind ik echt onzin, dus vandaar dat ik dit bericht toch beantwoord.
Het onregelmatig ongesteld zijn is inderdaad heel normaal, vooral de eerste 2 jaar komt dat vaak voor. Ik zal niet altijd maandverband dragen, want dat kost nogal veel geld over het algemeen en het zal vast ook niet altijd nodig zijn. Maar iedereen met een vagina heeft helaas het risico dat je ongesteld wordt op school, maar wat ik wel heb gehoord (iemand die hier meer vanaf weet, verbeter me als ik fout zit, want ik weet hier heel weinig van) is dat je met de pil je menstruatie kan stopzetten of overslaan, dus zoiets zou je misschien ook kunnen proberen. Of je kan ook naar de dokter of huisarts toegaan (met als je wil 1 van je ouders) om daar om advies te vragen. Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen, ookal heb ik er niet heel veel verstand van.
Groetjes.
Ja het is inderdaad een taboe, maar dat vind ik echt onzin, dus vandaar dat ik dit bericht toch beantwoord.
Het onregelmatig ongesteld zijn is inderdaad heel normaal, vooral de eerste 2 jaar komt dat vaak voor. Ik zal niet altijd maandverband dragen, want dat kost nogal veel geld over het algemeen en het zal vast ook niet altijd nodig zijn. Maar iedereen met een vagina heeft helaas het risico dat je ongesteld wordt op school, maar wat ik wel heb gehoord (iemand die hier meer vanaf weet, verbeter me als ik fout zit, want ik weet hier heel weinig van) is dat je met de pil je menstruatie kan stopzetten of overslaan, dus zoiets zou je misschien ook kunnen proberen. Of je kan ook naar de dokter of huisarts toegaan (met als je wil 1 van je ouders) om daar om advies te vragen. Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen, ookal heb ik er niet heel veel verstand van.
Groetjes.
Hoi
Je wordt onregelmatig ongesteld, en bent bang het onverwacht te worden op school. Het is begrijpelijk dat je hiermee inzit, maar de hele tijd maandverband dragen is niet nodig. Zoals Revi zei, zou je de pil kunnen overwegen. Met de pil heb je vaak meer controle over je cyclus.
Je zou een trui in je locker kunnen bewaren, die je, als het misloopt, rond je middel kan binden. Er bestaan ook extra absorberende inlegkruisjes. Je hebt ook speciaal ondergoed uit een absorberende stof. Die zijn een stuk comfortabeler dan maandverband.
Misschien hebben je vriendinnen advies voor je. Je zou ze ook kunnen vragen een extra oogje in het zeil te houden, zodat ze je erop kunnen wijzen als je onbewust ongesteld geworden bent.
Groetjes
Kenshin
Je wordt onregelmatig ongesteld, en bent bang het onverwacht te worden op school. Het is begrijpelijk dat je hiermee inzit, maar de hele tijd maandverband dragen is niet nodig. Zoals Revi zei, zou je de pil kunnen overwegen. Met de pil heb je vaak meer controle over je cyclus.
Je zou een trui in je locker kunnen bewaren, die je, als het misloopt, rond je middel kan binden. Er bestaan ook extra absorberende inlegkruisjes. Je hebt ook speciaal ondergoed uit een absorberende stof. Die zijn een stuk comfortabeler dan maandverband.
Misschien hebben je vriendinnen advies voor je. Je zou ze ook kunnen vragen een extra oogje in het zeil te houden, zodat ze je erop kunnen wijzen als je onbewust ongesteld geworden bent.
Groetjes
Kenshin
Hoi,
Als je doorlekt, lek je dan meteen helemaal door je broek heen? Want meestal duurt dat bij mij wel even (behalve als ik 's nachts ongesteld wordt, maar das anders: dan heb je ook de hele nacht, maar goed).
Je kan ook gewoon iedere pauze even naar het toilet. Als je dan merkt dat je ongesteld bent geworden, doe je wat in. Meestal zit er zo'n 2 tot 3 uur tussen pauzes, ik denk niet dat je dan al helemaal doorweekt kan worden, of wel?
Wat @ Revi zijn kan waar zijn. De pil kan je menstruatie een stuk regelmatiger maken. Of je je menstruatie ook kan overslaan, verschilt per persoon. Bij m'n zus en moeder werkt het in ieder geval niet. Je kan altijd informeren bij je huisarts of het wat voor jou is.
Gr. Pin
Als je doorlekt, lek je dan meteen helemaal door je broek heen? Want meestal duurt dat bij mij wel even (behalve als ik 's nachts ongesteld wordt, maar das anders: dan heb je ook de hele nacht, maar goed).
Je kan ook gewoon iedere pauze even naar het toilet. Als je dan merkt dat je ongesteld bent geworden, doe je wat in. Meestal zit er zo'n 2 tot 3 uur tussen pauzes, ik denk niet dat je dan al helemaal doorweekt kan worden, of wel?
Wat @ Revi zijn kan waar zijn. De pil kan je menstruatie een stuk regelmatiger maken. Of je je menstruatie ook kan overslaan, verschilt per persoon. Bij m'n zus en moeder werkt het in ieder geval niet. Je kan altijd informeren bij je huisarts of het wat voor jou is.
Gr. Pin
Als je zo o regelmatig ongesteld bent dat je altijd maandverband gaat gebruiken... Raad ik je toch echt aan om hij de ha te praaten over de pill (je kan de pil zoizo probeerden) dan ben je regelmatig ongesteld en vaak ook minder heftig. Ook kan je er voor kiezen nooit ongesteld te woorden of een keer rover te slaan.
Voor mij was t echt een uitkomst
(ik ben dan wel regelmatig maar zo heftig dat ik 8 dagen lang aleen maar op bed lag... Ja das nou ook niet echt een leven)
Suc6
Voor mij was t echt een uitkomst
(ik ben dan wel regelmatig maar zo heftig dat ik 8 dagen lang aleen maar op bed lag... Ja das nou ook niet echt een leven)
Suc6
Euh, volgens mij is dat niet mogelijk? Je moet ooit dat bloed kwijt lijkt me...
Dat is wel mogelijk de pil zorgt er namelijk voor dat je geen ovulatie krijgt (zo word je dus ook niet zwanger) geen ovulatie is geen extra bloed. Als je en stopweek houd dan is dat niet echte ongesteldheid dat is dan gewoon een hormoonschomeling die wat bloed veroorzaakt. Als je lang doorslikt kan je een keer een Doorbraak bloeding krijgen (2 tot 4 keer per jaar ofzo) dan kan je het best een stopweek inlassen anders blijf je bloeden. Somige hebben helemaal geen last van doorbraakbloedingen
Je kan gewoon blijven doorslikken (doe ik zelf ook gewoon)
Je kan gewoon blijven doorslikken (doe ik zelf ook gewoon)
Oe damn, handig man. Ik dacht dat de pil idd de ovulatie stopt, maar dat het aanmaken van baarmoederslijmvlies een ander proces was, wat niet werd beïnvloed door de pil. Je stoot je baarmoederslijmvlies logischerwijs iedere maand af, dacht ik zo, omdat je dus niet zwanger bent. Heb net ook wat sites bekijken en het schijnt dus dat je de pil altijd kan doorslikken en zo nooit meer ongesteld hoeft te zijn. Klinkt verleidelijk.
Ja haha ton ik er van hoorde dacht ik omg dat moet ik doen
Idd heel verleidelijk.
Als je er echt heel veel. Last van hebt is het echt aan te raaden
Idd heel verleidelijk.
Als je er echt heel veel. Last van hebt is het echt aan te raaden
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.