Skip to main content
Vraag

Ongesteldheid

• May 18, 2026
  • 3 reacties
  • 45 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hiiiiii, deze is voor alle meisjes!

Ik ben een meisje van 14 jaar en ik word over 1,5 maand 15. ik ben nog niet ongesteld.  Ik weet dat ik er eigenlijk blij om moet zijn, want ik weet dat veel meisjes er erg veel last van hebben.  Alleen ik zit er een beetje mee dat alle meisjes in mijn klas al zeker 1,5 jaar ongesteld is en ik nog niet. Is het raar dat ik nog niet ongesteld ben op mijn leeftijd, of heb ik gewoon een late pubertijd?

3 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@SlimpieDimpie ,

Het is niet raar hoor, het kan te maken hebben met een wat latere puberteit of hormonen.  Als je je er zorgen over maakt kun je dit ook met de huisarts bespreken.  Sommige zijn al vroeg, sommigen wat later, maar dat zegt niet altijd iets dus nog geen zorgen maken. Ik hoop dat dit geruststelt 💜 

Liefs 

Linax
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • May 19, 2026

Hiiiiii, deze is voor alle meisjes!

Ik ben een meisje van 14 jaar en ik word over 1,5 maand 15. ik ben nog niet ongesteld.  Ik weet dat ik er eigenlijk blij om moet zijn, want ik weet dat veel meisjes er erg veel last van hebben.  Alleen ik zit er een beetje mee dat alle meisjes in mijn klas al zeker 1,5 jaar ongesteld is en ik nog niet. Is het raar dat ik nog niet ongesteld ben op mijn leeftijd, of heb ik gewoon een late pubertijd?

Hoi ​@SlimpieDimpie!

Nee dat is zeker niet raar, ik denk wel dat je bijna ongesteld kan worden en het is super normaal! Bij de meesten gebeurd het volgens mij ook tussen de 11 en 16 jaar. Ik zou als ik jou was wel al voor de zekerheid bijv maandverband in je tas doen zodat als het op school gebeurd, je wel wat bij je hebt! Als je 16/17 bent kun je misschien een afspraak maken met de huisarts om te kijken of er misschien iets niet helemaal goed is aan je lichaam maar nu hoef je je echt nog geen zorgen te maken. 

Merel12345
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 19, 2026

Hey   SlimpieDimpie

hey het kan zo dat somge meiden wat later zijn met ongesteld zijn ik was zelf best vroeg daar mee en ook best heftig het zo twee maanden goed gaan en dan heb heftig weer dan heb zo veel pijn daar van niet zo leuk