Vraag

Ongesteld zwemmen

  • 17 March 2019
  • 5 reacties
  • 1517 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi
ik ben een meisjes van 11 jaar
ik ben al een tijdtje ongesteld ik gw binnenkort met de klas zwemmen en ik ben bang dat ik die dag ongesteld word
ik mag geen tampons gebruiken van me geloof alleen maandverband maar mijn vraag is of je zonder bescherming kunt zwemmen? 😔

5 reacties

Hey, Mandy,

Ik weet niet of je ook zonder bescherming kunt zwemmen, dat moet je maar aan je moeder vragen of aan je juf, als je die hebt. Als jongen heb ik daar niet zoveel verstand van en ik ga het niet opzoeken op Google...

Als je dus niet zonder bescherming mag zwemmen, kun je vragen aan je moeder of een juffrouw wat je dan wel moet doen als je ongesteld wordt tijdens het zwemmen. Misschien kun je je gewoon ziek melden als je ongesteld bent. Maar ongesteldheid komt toch maar een keer per maand voor? Als je dan niet meer ongesteld bent is het voor een paar weken over, of heb ik het mis?

Ik zou het aan anderen vragen of nog even wachten op nog een reactie op dit topic.

Groetjes,
Een Persoon Zonder Naam, of eigenlijk met naam, maar die eigenlijk graag anoniem wil blijven, omdat dat moest volgens de regels en mensen hem anders kunnen herkennen
Oh ja, het is verboden om je echte naam te gebruiken op het forum. Bovendien zeg je dat je elf bent. Moet je dan niet naar de chat die van jongeren is van 8-12 jaar?

Het forum is namelijk voor jongeren van 13-18 jaar.
Hoi

Sommigen beweren dat je minder tot geen bloed verliest in het water. Als dat zou kloppen, zou je, zeker op een dag dat je menstruatie niet zo zwaar is, kunnen zwemmen. Als je dat doet, is het verstandig om een donker gekleurde bikini of badpak aan te trekken, en maandverband in te doen vanaf het moment dat je uit het water komt.

Maandverband dragen in het water is geen goed idee. Het maandverband zou het zwembadwater absorberen, waardoor het bloed niet meer opgevangen wordt. Daarbij is zo'n "vol" maandverband helemaal niet comfortabel.

Met de pil heb je meer controle over je menstruatie, en kan je je menstruatie bijvoorbeeld uitstellen. Als dit jou een fijn idee lijkt, kan je dat bespreken met de huisarts.

Je kan besluiten om het zwemmen met school een keertje over te slaan. Als je menstruatie voorbij is, zou je eventueel met vrienden kunnen afspreken om te gaan zwemmen.

Groetjes
Kenshin
- Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -
Ik ben het eens met Kenshin dat je het zou kunnen overslaan, maar is zo'n pil niet verboden volgens je geloof?
ben je moslim want veel mensen denken dat dit niet is toegestaan maar dat klopt niet overal waar ik zoek vind ik het antwoord dat het wel mag. want het beschermt je kleren op onreinheid zoek maar op.

Reageer