Skip to main content

ongesteld, stemmingswisselingen, GEEN PIJN MENSTRUATIE PIJN< HELP!, OUDERS

• December 20, 2025
  • 7 reacties
  • 143 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

mij ouders zeggen dit elke maand, en nu heeft mij moeder bedacht dat  ik misschien alleen menstruatie ondergoed kan gebruiken. omdat ik elke maand ongemakkelijk loop alleen ik weet niet of dat helpt, want ik haat mij ongesteld heel erg, EN IK HEB GEEN MENSTRUATIE KRAMP OF MENSTRUAIE PIJN!, Maar wat als dit ook niet helpt, want nu heb ik een plan  van chatgpt, waarin staat dat ik een dagboek kan bijhouden elke maand, waarin staat, dat als ik ongesteld ben boos/chagrijnigben, en dat het ook mij school begint de invloeden, en dat het al bijna 3 jaar is sinds mij 11 jaar en dat ik ook kan laten zien dat het school kan beginnen met invloedde dat was 1 keer gebeurt met engelse taal toets, toen was ik op die dag ongesteld, ik ben 13 zit op de middelbare school leerjaar 2, heb nu kerst vakantie ben nu bang dat ik ongesteld word in de kerst vakantie. , elke maand, en dat mij ouders kunnen dit dan elke maand lezen dus bijv 3 maanden als ik ongesteld ben of 4 maanden per maand als ik ongesteld ben want mijn moeder ging ook rot vergelijkingen maken over hoe het vroeger was bij haar tijdens ongesteld heel anders. En ze mij ouders zeggen dat ik gewoon normaal moet lopen en gedragen. En ik doe al mij best maar het lukt niet., en dan kunnen ze zien dat het echt serieus is want als ze dit elke maand zien dan weten ze dat ik er gewoon niks aan kan doen dat ik zo ben en doe, en dat ze dan besluiten om me naar de huisarts de brengen, voor een goede oplossing, zoals de pil,maar alleen ik weet niet of dat echt helpt, en werkt, maar de volgende maand kan ik dit proberen toch, of niet, ik hoop dat er iemand is die tips kan geven of advies kan geven, want ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik heb nu kerstvakantie 2 weken, en ik ga proberen om in mij dagboek te schrijven, over dit, stemmingswisslingen, GEEN MENSTRUATIE KRAMP/PIJN, en dat het mij school begint te beinvloedde zodat mij ouders zien dat dit serieus is, ik heb dit al sinds mij elfde, miden in het jaar.

7 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • December 20, 2025

Heyy ​@miarabel457 ,

Je kan gewoon naar de huisarts gaan hoor, er zijn volgens mij wel meerdere dingen die kunnen helpen dus dat kan ze dan uitleggen🙂❤ Wat rot dat je ouders er opmerkingen over maken, ze weten wel dat het door de ongesteldheid komt?… Volgens mij verschilt het ook wel heel erg per persoon.. Misschien kun je ook aan de huisarts bijv. vragen ¨mijn moeder zegt dat ze het vroeger heel anders had maar dat verschilt toch per persoon¨ ?  Als je huisarts daar dan wat uitleg/bevestiging over geeft neemt je moeder je mss wat meer serieus.. ❤

Liefs ❤

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • December 20, 2025

Hallo ​@Cantaloupe , ​@Yusa , ​@Zeepsopje  dankjewel dat jullie mij verhaal steunen hebben jullie misschien ook tips of advies, voor dit, want ik weet niet wat ik moet doen, alsjeblieft reageer op mij verhaal. Ik waardeer dat jullie mij verhaal waarderen.

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • December 20, 2025

Hi ​@miarabel457 ,

Ik had net voor je reageert, maar denk dat je het had gemist door de check🙂 Hoop dat je er wat aan hebt❤

Heyy ​@miarabel457 ,

Je kan gewoon naar de huisarts gaan hoor, er zijn volgens mij wel meerdere dingen die kunnen helpen dus dat kan ze dan uitleggen🙂❤ Wat rot dat je ouders er opmerkingen over maken, ze weten wel dat het door de ongesteldheid komt?… Volgens mij verschilt het ook wel heel erg per persoon.. Misschien kun je ook aan de huisarts bijv. vragen ¨mijn moeder zegt dat ze het vroeger heel anders had maar dat verschilt toch per persoon¨ ?  Als je huisarts daar dan wat uitleg/bevestiging over geeft neemt je moeder je mss wat meer serieus.. ❤

Liefs ❤

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@miarabel457 ,

Ik sluit me aan bij wat ​@Cantaloupe zegt🙂 

Liefs ♥️

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • December 21, 2025

Dankjewel ​@Cantaloupe en ​@Boterbloempjee 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • January 4, 2026

Hoi ​@Boterbloempjee , ​@Cantaloupe , ik kan niet naar de huisarts want ,mij ouders zien alles via familie link, ze zien me locatie, en wat ik op me telefoon doe, ik schaam me zelfs dat ik familie link heb. Ik ben 13 jaar.

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • January 4, 2026

Heyy ​@miarabel457 ,

Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij moet tot 16 jaar sowieso samen met je ouders een afspraak gemaakt worden bij de huisarts, heb je dat al gevraagd?...❤