Skip to main content

ongesteld, stemmingswisselingen

• December 6, 2025
  • 3 reacties
  • 55 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Hoi, beste leden van het forum van de kindertelefoon. Ik heb jullie advies of oplossing nodig.

Het gaat om, dit:

Mij ouders zeggen elke maand als ik ongesteld ben dat ik me normaal moet gedragen, en dat probeer ik echt, maar ik heb elke maand als ik ongesteld ben last van stemmingswisselingen, en dit was de allereerste keer dat het mij Toets belemmerd, want ik kreeg de Engelse taal toets, en ik had super goed geleerd, maar ik kwam maar tot opdracht 41, en in totaal zijn er niet 41 opdrachten, ik wist niet hoeveel er waren, dus ik kwam thuis, ik was eigenlijk uit van schhool om kwart over 2, maar ik kreeg extra tijd, daar ben ik blij om, maar het was toen wel laat, al half 3 en toen ik buiten stond 10 over half 3, dus ik was thuis en me ouders vroegen hij ging de engelse taal toets, ik zei toen: ik had de Engelse taal toets niet af, ik kwam tot met opdracht 41, en toen werden ze boos, me moeder zei toen: Je moet je  toets, niet laten overnemen door je ongesteld, en loop normaal, je loopt als een pinguin/ zombie, toen dat ze dat zij barste ik in huilen uit in mij kamer, want ik had het gevoel alsof ik niet mij best heb gedaan, ik had gelukig geen menstrutiepijn, of zoiets,  en dat was de allereerste keer dat ik in huilen uitbarste tijdens mij ongesteld, en ook mij allereerste keer, dat dit mij toets belemmerde en op school. en de volgende dag was het zelfde verhaal, maar dan dat ik chagrijnig,  was, boos, ben, en loop als een pinguin/ zombie. Mij moeder ging ook k***t vergelijkingen doen, over hoe het vroeger was bij haar thuis. Toen barste ik ook in huilen uit, dus ik had twee dagen gehuild. Dus heeft iemand advies of oplossingen, of een idee. Mij ongesteld is nu voorbij, maar mij ouders zeiden: de volgende maand, mag je niet meer zo chagrijnig zijn, alsof ik mij stemmingswisselingen kan stoppen. Heeft iemand tips of advies of een oplossing? Wees niet bang om te bantwoorden, want de antwoorden die jullie geven zijn niet raar of niet goed.

3 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • December 6, 2025

Dat is wel heel vervelend, dat je zulke stemmingswisselingen hebt.  En ook wel weinig inlevend van je ouders.  Kun je niet proberen een flink eind te wandelen of te fietsen of te hardlopen als je er weer last van hebt?  Buitenlucht en zon doen wonderen voor je humeur.

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • December 7, 2025

Ik zal gewoon met je moeder gaan zitten nadat je niet meer ongesteld bent en het met haar over hebben dat je er weinig aan kan doen dat je stemmingswisselingen hebt  ik had ze soms ook maar ik pakten daar van die menstruatie tabletten voor en dan viel het soms wel mee .

Maar me moeder begreep me wel als ik.het was .

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • December 9, 2025

Oke en hoe werken die menstruatie tabletten en waar kan je ze halen, hoe zien ze eruit? Alvast bedankt voor je tip