Skip to main content

Ongesteld, stemmings wisselingen, geen pijn, of menstruatiepijn/ kramp, ouders, omgaan

• December 16, 2025
  • 2 reacties
  • 52 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Hoi beste leden, van de KT, hoe gaan jullie als meiden om met ongesteld, als je stemmingswisselingen, heb, en geen pijn, geen menstruatiepijn, want mij ouders zeggen elke maand als ik ongesteld ben, dat ik niet zo chagrijnig/ boos moet kijken, omdat hun er niks aan kunnen doen, dat ik dit eenmaal heb, en dit is al bijna 3 jaar bezig, we zitten nu in 2025, bijna 2026, en op mij elfde midden in het jaar was ik 11, dus toen werdt ik voor het eerst ongesteld, en sinds die dag, zeggen mij ouders dit de hele tijd, elke maand, als ik ongesteld ben, en misschin dat jullie het al hebben geleze, maar in mij eerdere topic had, ik het over de zorgcoordinator die mij helemaal niet begrijpt, en dat ik van mij gymdocent gewoon moet mee gymen, terwijl ik ongesteld ben, e niet moet gymen van mij ouders, dat vind ik ook, dus wat moet ik doen, ik weet niets meer, wat ik moet doen, dus hebben jullie misschien tips/ adves.please,please,please,please,please,please,please,please,please,please,please,please, help me, jullie zijn de beste mensen op de KT. Dus daarom voel ik me soms nergens begrepen

2 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi lieve ​@miarabel457 ,

Wat rot zeg, ik ken ook wel wat meiden die dit ook zo ervaren.  Kun je er thuis met je moeder over praten, zij heeft hetzelfde meegemaakt dus ze kan er wel voor je zijn op zulke momenten.. je vraagt hier niet om ♥️ kan je een briefje meekrijgen van je ouders zodat je dan niet hoeft mee te gymen?  Als je dan nog mee moet doen zou ik gewoon blijven zitten en aangeven dat het echt niet lukt/ tussendoor kun je wel genoeg proberen te drinken zodat je minder snel duizelig/ misselijk wordt.  En goed van je dat je hier vraagt, blijf dat ook zeker doen! ♥️Ik hoop dat je ouders of iig je moeder je hier een beetje bij kunnen steunen en je niet mee hoeft te gymen als dat niet gaat/ misschien het aangeven bij je mentor desnoods samen met je ouders/ een vriendin?

Liefs ♥️

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • December 18, 2025

Dankjewel voor de tipn ​@Boterbloempjee , alleen mij ouders zeggen dit elke maand, en nu heeft mij moeder bedacht dat  ik misschien alleen menstruatie ondergoed kan gebruiken. omdat ik elke maand ongemakkelijk loop alleen ik weet niet of dat helpt, want ik haat mij ongesteld heel erg, EN IK HEB GEEN MENSTRUATIE KRAMP< OF MENSTRUAIE PIJN!, Maar wat als dit ook niet helpt, want nu heb ik een plan  van chatgpt, waarin staat dat ik een dagboek kan bijhouden elke maand, waarin staat, dat als ik ongesteld ben boos/chagrijnigg ben, en dat het ook mij school begint de invloeden, en dat het al bijna 3 jaar is sinds mij 11 jaar, elke maand, en dat mij ouders kunnen dit dan elke maand lezen dus bijv 3 maanden als ik ongesteld ben of 4 maanden per maand als ik ongesteld ben want mijn moeder ging ook rot vergelijkingen maken over hoe het vroeger was bij haar tijdens ongesteld heel anders. En ze mij ouders zeggen dat ik gewoon normaal moet lopen en gedragen. En ik doe al mij best maar het lukt niet., en dan kunnen ze zien dat het echt serieus is want als ze dit elke maand zien dan weten ze dat ik er gewoon niks aan kan doen dat ik zo ben en doe, en dat ze dan besluiten om me naar de huisarts de brengen, voor een goede oplossing, zoals de pil,maar alleen ik weet niet of dat echt helpt, en werkt, maar de volgende maand kan ik dit proberen toch, of niet, ik hoop dat er iemand is die tips kan geven of advies kan geven, want ik weet echt niet meer wat ik moet doen.