Skip to main content

ongesteld, mij ouders begrijpen het niet, stemmingswisselingen, zorgcoordinator op school, zegt dat ik pijnstillers moet gebruiken als ik kramp heb, ik heb helemaal geen kramp.

• November 29, 2025
  • 2 reacties
  • 50 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Hier is mij verhaal:

eerst mij verhaal:

Als ik ongesteld ben, dan heb ik altijd stemmingswisselingen, geen mensrtuatiekramp of pijn, maar mij ouders zeggen dan altijd tegen mij: je moet normaal lopen, kijk niet zo chagrijnig en boos, doe normaal, je loopt als een pinguin, terwijl ik niet als een pinguin loop, ik doe echt mij best om normaal te doen, maar het lukt gewoon niet, en dit zeggen mij ouders elke maaand als ik ongesteld ben.Mijn gymdocent op school is een man en als ik ongesteld ben mag ik van mij ouders niet gymen, daar ben ik het met hun eens, maar als ik gym heb, vertel ik tegen mij gymdocent, dat ik niet kan gymen omdat ik ongesteld ben, en dan zegt hij: je moet gewoon meegymen, meedoen, en dit is elke maand als ik ongesteld ben, en een keertje had ik hem een berichtje gestuurd waarin ik hem vertel en uitleg dat ik echt niet kan gymen als ik ongesteld ben, en hij zei in mij bericht van: Je moet gewoon meegymen, meedoen, je hoeft me hier niet elke maand van op te hoogte te houden.Ik was ook een keertje naar de zorgcoordinator geweest, om dit  allemaal te vertellen, en ze zei toen van: Je kunt pijnstillers innemen oor dat je gaat gymen, als je menstruatiekramp hebt, en ze zei ook van: Je kunt je menstruatie ook niet weg toveren. Ik weet toch al dat je ongesteld niet kunt wegtoveren, zo dom ben ik niet, en ze zei ook van: je kunt altijd weer terug komen. Dus moet ik weer terug naar de zorgcoordinator, want ik was er 26November 2025 al geweest en als ik ik er weer heen ga, dan lijkt het net alsof ik het niet heb probeert, maar even serieus dit is toch geen advies of oplossing, de zorgcoordinator begrijpt mij niet, niemand begrijpt mij, helemaal niemand. Wat moet ik doen met gym op 1December 2025, want dan heb ik gym, en ik weet niet echt wat ik moet doen, of zeggen tegen mij gymleraar. Ik zit in leerjaar 2 van mijn Middelbare school Vmbo, en wat moet ik doen of zeggen tegen de zorgcoordinator van mijn middelbare schoo

2 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 8, 2025

hi ik ben 12 en ik ben een paar dagen geleden voor het eerst ongesteld geworden en ik heb ook dat ik de hele tijd boos ben en dan weer blij en het is super irritant dus je kan tegen je ouders zeggen dat je er niks aan kan doen 

en met gym ja ik zeg dat ik buikpijn heb en dan hoef ik niet mee te doen maar als het niet lukt met het gewoon zeggen kan je ook naar een van je anderen docenten gaan en zeggen dat je niet weet wat je moet doen en heb je geen anderen kinderen in de klas en misschien kan je daar heen gaan en vragen aan een vriendin wat zij altijd doen 

ik hoop dat je er wat aan hebt

groetjes lilou 😊

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • December 9, 2025

Hoi ​@Lilou Lilou, ik zal je tips proberen voor de volgende keer als ik ongesteld ben de volgende maand. Maar alvast bedankt voor je tips.