Vraag

Ongesteld maar...

  • 29 March 2019
  • 7 reacties
  • 232 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
Ik ben een meisje van 15 en ben eind 2018 voor de eerste keer ongesteld geworden. Het is nu mijn 3e keer, want ik heb 1 maand gemist. Ik werd eergisteren weer ongesteld, maar ik heb nu al voor 2 dagen geen bloed meer.
Ik ben niet zwanger want ik heb geen sex gehad 😅
Ik had dit vorige keer ook... Is dit een probleem of niet??
gr

7 reacties

hey

een meisje is aan het begin heel onregel matig ongesteld. dus ja dan kan het zo zijn dat je een maand over slaat. en kan ook zijn dat je maar 1 dag ben of juist langer dan de gemiddelde 5 dagen. volgens mij het eerste jaar dat je ongesteld bent is het heel onregelmatig. daarna woord het steeds stabieler als het goed is.

ik zou het wel altijd en overal mee naar toe nemen je weet maar nooit wanneer je het woord.

groetjes
bella
hey

een meisje is aan het begin heel onregel matig ongesteld. dus ja dan kan het zo zijn dat je een maand over slaat. en kan ook zijn dat je maar 1 dag ben of juist langer dan de gemiddelde 5 dagen. volgens mij het eerste jaar dat je ongesteld bent is het heel onregelmatig. daarna woord het steeds stabieler als het goed is.

ik zou het wel altijd en overal mee naar toe nemen je weet maar nooit wanneer je het woord.

groetjes
bella

Ik heb nog 1 vraagje,
Ik heb nu al meerdere keren geprobeerd om tampons gebruiken. Het lukt me alleen niet. Ik vind dit zeer frustrerend, want ik zwem 6 keer in de week. Hierdoor mis ik sowieso 1 hele week trainen.
Ik ontspan met, gebruiken spiegel en glijmiddel, maar het lukt me maar echt niet.
Ik begin gewoon te geloven dat ik geen vagina heb maar dit is niet mogelijk.
Ik heb nog 1 vraagje,

als je nog een keer een vraag hebt mag je dat gerust stellen hoor!

Ik heb nu al meerdere keren geprobeerd om tampons gebruiken. Het lukt me alleen niet. Ik vind dit zeer frustrerend, want ik zwem 6 keer in de week. Hierdoor mis ik sowieso 1 hele week trainen.
Ik ontspan met, gebruiken spiegel en glijmiddel, maar het lukt me maar echt niet.
Ik begin gewoon te geloven dat ik geen vagina heb maar dit is niet mogelijk.

je kan zeg maar 2 verschillende soorten tapons kopen 1tje met een inbreng buisje en 1tje die je zelf in moet brengen.

ik denk dat het handig is om die met inbreng buisje te gebruiken want dat is makkelijker. kan je wel met je vinger je vagina vinden? met een spiegel vind ik zelf ook niet duidelijk.

je hebt ook verschillende maten. begin ook eerst met de kleinste...
je kan ff op deze site voor de zeker heid kijken. ik heb met zelf ook aan geleerd dus jij kan het ook!

groetjes
bella

Ik heb nog 1 vraagje,
als je nog een keer een vraag hebt mag je dat gerust stellen hoor!


Ik heb nu al meerdere keren geprobeerd om tampons gebruiken. Het lukt me alleen niet. Ik vind dit zeer frustrerend, want ik zwem 6 keer in de week. Hierdoor mis ik sowieso 1 hele week trainen.
Ik ontspan met, gebruiken spiegel en glijmiddel, maar het lukt me maar echt niet.
Ik begin gewoon te geloven dat ik geen vagina heb maar dit is niet mogelijk.
je kan zeg maar 2 verschillende soorten tapons kopen 1tje met een inbreng buisje en 1tje die je zelf in moet brengen.

ik denk dat het handig is om die met inbreng buisje te gebruiken want dat is makkelijker. kan je wel met je vinger je vagina vinden? met een spiegel vind ik zelf ook niet duidelijk.

je hebt ook verschillende maten. begin ook eerst met de kleinste...
je kan ff op deze site voor de zeker heid kijken. ik heb met zelf ook aan geleerd dus jij kan het ook!

groetjes
bella

Zelf heb ik al met en zonder inbrengjuls geprobeerd, lukt allebei niet. Met mn vingers vind ik het ook niet. Voelt alsof het klem zit... geen idee hoe je dat koet uitleggen
Kan je moeder er niet bij helpen?
Of een vriendin...
Ik snap het wel maar zij kunnen je denk ik beter helpen
Kan je moeder er niet bij helpen?
Of een vriendin...
Ik snap het wel maar zij kunnen je denk ik beter helpen

klopy, vindt het alleen een beetje akward

Kan je moeder er niet bij helpen?
Of een vriendin...
Ik snap het wel maar zij kunnen je denk ik beter helpen
klopy, vindt het alleen een beetje akward


Dat snap ik zeker, maar mogelijk hebben zij ooit hetzelfde probleem gehad. Zij weten wel hoe het er daar onderaan uitziet en je hoeft je er dus niet voor te schamen.
Je kunt ook beginnen met bv. gewoon tips vragen. Als dat niet lukt kun je vragen om echt te helpen.
Het kan een beetje gĂȘnant worden, maar ach ja, daar zul je doorheen moeten, alles voor het zwemmen hĂ© 😉 .
Probeer ook vooral niet te stressen omdat het niet lukt, dat is iets dat het nog stukken moeilijker kan maken omdat je dan je spieren te veel (onbewust) aanspant.

Er bestaan volgens mij ook verschillende maten van tampons, misschien kun je beginnen met een kleinere maat als die er is. Het heeft trouwens weinig zin om het te oefenen als je niet ongesteld bent omdat het dan sowieso te droog is. Je kunt wel op die momenten met je vinger 'zoeken'.

Als het je echt niet lukt of je wil het om ene andere reden echt niet, dan kun je er ook voor kiezen om de pil te nemen. Op die manier kun je eigenlijk zelf een beetje het moment van je menstruatie regelen.

Groetjes
Lot

Reageer