Skip to main content
Vraag

ongesteld, hoe aan mijn ouders vertellen?

• March 11, 2026
  • 11 reacties
  • 174 Bekeken

Owl2026
Forum|alt.badge.img

Hoi everyone! 

Ik ben namelijk  bijna 2 jaar ongesteld al, en mijn ouders weten dat niet.

Heeft iemand enige idee hoe ik dat kan vertelen, want ik ben bang voor hoe ze gaan reageren😩

Alvast bedankt!! 

11 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • March 12, 2026

Hi, ik denk dat je het beste gewoon eerlijk kan zijn. Ik weet zeker dat ze niet boos zullen zijn, het is gewoon normaal en ze weten vast wel dat pubers zich overal boor schamen😉 Misschien weten ze het zelfs al, ik bedoel hebben ze je nog nooit iets zien weggooien zoals maandverband? 

Liefs ♥︎

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • March 12, 2026

Het is normaal dat een meisje ongesteld wordt dus je ouders zullen er ook normaal op reageren.  Ze vragen zich waarschijnlijk af hoe het komt dat je nog steeds niet ongesteld bent en of ze misschien niet eens naar de huisarts moeten gaan met je.  Vertel het zeker aan je moeder, zij weet hoe het is om ongesteld te zijn en ze zal je zeker helpen.

koeski
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • March 12, 2026

Ik ben een jongen maar ik denk Het is de natuurlijkste zaak van de wereld dus waarom zouden ze raar reageren? Het is niet iets dat je  kan tegenhouden. Lijkt me ook wel handig dat ze voor je zorgen en maandverband kopen en zo.  

Blondiegirl
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • March 12, 2026

ikke zou t gw zeggen, al helemaal tegen je moeder. die snapt het vast en kan je hiermee verder helpen en uitleg geven als je iets niet weet. ook zullen ze je dan beter begrijpen als je n keertje in de maand chagrijnig of boos bent (omdat je ongesteld bent..) 

sterkte en veel suc6!!

liefsss!💕

Owl2026
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • March 12, 2026

Guys, bedankt allemaal voor jullie tips!!  Ik hoop dat ik het binnenkort tegen mijn moeder zeg, ik zou jullie op de hoogte brengen !!!

Liefs Owl2026🪽 🤎

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

Hoi everyone! 

Ik ben namelijk  bijna 2 jaar ongesteld al, en mijn ouders weten dat niet.

Heeft iemand enige idee hoe ik dat kan vertelen, want ik ben bang voor hoe ze gaan reageren😩

Alvast bedankt!! 

hoi!
ik ben het zelf nog niet geweest (ik ben 13 bijna 14)
maar zelf zou ik het wel vertellen aan mijn moeder 

Juu
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • March 14, 2026

@Owl2026  Nou ik heb eerst aan mijn moeder verteld en aan mijn ouders zussen die daar goed hebben geholpen gelukkig 

-onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • March 14, 2026

Je moeder maakt(e ) dit ook elke maand mee en zoals ​@koeski al zegt is dit iets wat je niet kan tegenhouden dus je moeder weet dat je dit ooit tegen haar gaat zeggen en vroeger stond ze in jouw schoenen dus ze weet er alles van. Je kan het gerust zeggen. Het kan bijvoorbeeld zoiets zijn als: ik ben ongesteld trouwens. Of iets rustiger: mam, ik wilde je nog wat vertellen. Alleen wist ik niet zo goed hoe maar ik ben al een tijdje aan het menstrueren” 

Katje1283
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • March 23, 2026

Doe alsof het laatst gebeurd is, dan is het een minder erge schok voor hun

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • March 23, 2026

Ja al heb ik mijn bedenkingen hier bij.

Hoe heb je het al.2 jaar verborgen kunnen houden .

Zoals je humeur, pijn , onderbroeken Met doorlekken 

Mijn moeder merkte dat altijd aan mij als ik het ben /was.

Maar je moeder zal het wel snappen ze is het zelf ook dus die snapt je wel.

A.Anoniem
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • March 23, 2026

Vind het een beetje een raar verhaal.
Mijn moeder wist het gelijk dat ik ongesteld was voordat ik het zelf had gezegd.

En wat deed je dan met kleren met bloed?
Vroeg je moeder niet waarom je onderbroeken en broeken bloedvlekken hadden?
Of waarom deze allemaal kwijtraken?

Echt een super ongeloofwaardig verhaal sorry.
Vooral omdat je moeder dit ook heeft meegemaakt.
Dus waarom zou ze negatief reageren?