Vraag

Ongesteld

  • 23 April 2020
  • 1 reactie
  • 76 Bekeken

Badge

Hoi ik ben nieuw hier en ik weet niet hoe alles hier werkt maar ik heb wat hulp nodig ik ben een onrustige slaper en als ik ongesteld ben lek ik vaak door snacht dan want overdag gaat het gewoon goed. ik draag geen maandverband want ik ben nogal sportief en perfectionisties iemand en dus als het niet lekker zit erger ik me daar veel aan en het blijft niet goed plakken het zit voor mijn mening gewoon niet lekker dus gebruik ik tampons maar omdat ik nog niet erg lang ongesteld ben is het erg veel en onregelmatig heb daarom wat advies nodig om te slapen met een beschermde maar ook goedzittend iets ik slaap al met een tampon en dat werkt tot hij vol is daarom heb ik geprobeerd maandverband erbij te dragen maar dat werkt niet ik heb et hierboven al gezegd ik zou dan willen weten wat ik kan doen om te kunnen slapen met iets wat echt beschermd en lekker zit en niet los gaat

ook zou ik willen weten wat je kan doen  als je het al opschrijft maar het alsnog erg onregelmatig is en niet weet wanneer je iets moet gaan dragen en ik kan niet elke keer tampons erin stoppen wachtend totdat het gebeurd of maandverband te dragen dat niet goed zit

Ik weet niet wat ik moet doen en ik ben er al naar mijn moeder voor gegaan maar zij zegt dat ze het ook niet wist zij deed tampon en maandverband en dat werkte voor haar dus dit is mijn laatste hoop om er iets goed van te maken

Ik hoop echt dat er mensen zijn die dit begrijpen of ook hebben en een goede oplossing hebben want ik raak hier telkens erg gestressed van


1 reactie

Hey Senna

 

De laatste tijd hoor je weleens van een soort ondergoed dat je kan dragen wanneer je ongesteld bent. Dat ondergoed ziet eruit als een gewone onderbroek, maar heeft een absorberend laagje. Velen beweren hiermee een stuk minder snel door te lekken, zeker ‘s nachts. Nog een voordeel is dat je het ondergoed in de was kan doen en kan hergebruiken, wat je een hoop geld en afval bespaart. 

 

Heb je al eens gehoord van een menstruatiecup? Da’s een herbruikbaar siliconen cupje dat je inbrengt en om de zoveel tijd (max. 12 uur) leegmaakt. Een menstruatiecup kan meer opvangen dan een tampon, wat je misschien door de nacht heen helpt. 

 

Gebruik je qua tampons de hoogste absorptie-graad? Misschien zou je tampons die ontworpen zijn voor ‘s nachts een kans kunnen geven. Zorg er echter voor dat je deze voor niet langer dan acht uur draagt. Tampons inbrengen voor je ongesteld wordt als voorzorg valt trouwens af te raden; da’s namelijk niet gezond. Een menstruatiecup kan je wel op voorhand inbrengen. 

 

Praat je hier wel eens over met klasgenoten of familie? Wie weet hebben zij nog tips voor je. Een ervaren tante of een vriendin die al langer ongesteld is weet vast raad. Als je trouwens graag een regelmatige cyclus zou hebben, zou je de pil kunnen overwegen. 

 

Gr. Kenshin

Reageer