ongesteld

  • 17 November 2019
  • 3 reacties
  • 118 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

ik maak me best wel zorge, ik al 15 ben en nog steeds niet ongesteld ook al heb ik wel al vanaf mijn 12e elke maand buikkrampen, oksel/schaam haar, enz.

ik ben:

  1. leeftijd: 15
  2. lengte: 1,61
  3. gewicht: 40 kg
  4. borsten: A/B
  5. wanneer ongesteld: nog niet
  6. wanneer werd je moeder het voor het eerst: 14
  7. Sporten: 2x 2,5 uur streetdance, 2x 1,5 uur volleybal, 1,5 uur gym, 2 uur hardlopen, 1 uur fitness, elke dag 16km naar school fietsen

kan iemand mij advies/info of iets geven


3 reacties

Sorry ik kan je ook niet helpen! Maar ik ben stiekem heel erg blij dat ik dit lees, ik ben namelijk ook 15 en nog steeds niet ongesteld. Al mijn vriendinnen al wel en hier ben ik erg onzeker over…

Iedereen zegt juist altijd dat ‘ik geluk heb’ toch voelt het zo niet.

Sorry nogmaals dat ik je ook niet kan helpen! 

Het zou er misschien  aan kunnen liggen dat je redelijk veel sport??

 

Het is helemaal niet erg dat je nog niet ongesteld bent! Sommige meisjes worden vroeg ongesteld, andere juist op latere leeftijd.  Het is niet erg als je nu nog niet ongesteld word. Mensen zeggen inderdaad dat je ‘geluk hebt’, ook al wil je het stiekem wel heel graag, maar ik ben sinds mijn 13e ongesteld en ik kan je zeggen dat het niet iets is wat je mist, ook al voelt dat misschien wel zo :). Snap ik ook wel, ik had dat gevoel namelijk ook. Ik weet niet of het kan liggen aan dat je zoveel sport, maar je bent wel heel erg licht voor je lengte. Als ik jouw gegevens invul in bmi, dan ben je wel te licht. Dit kan natuurlijk ook komen doordat je zoveel sport, maar als je een laag gewicht hebt of ondergewicht hebt, dan kan het dat je niet ongesteld word. Er staat echter wel bij dat als je genoeg energie hebt dit niet erg is. Ik zou het toch met je ouders en misschien je huisarts bespreken als je je zorgen maakt.

xx

Reageer