ongesteld

  • 28 July 2019
  • 5 reacties
  • 219 Bekeken

Badge +1
hallo allemaal,
ik heb sinds dat ik ongesteld ben geworden ( ben nu al 7-8 keer ongesteld geworden ) de behoefte om een stuk opgerold toiletpapier op mn maandverband te doen. Dit is omdat ik extreem bang ben voor doorlekken. Ik slaap ook zo, want als ik het niet doe dan lek ik altijd door als ik slaap. Ik verschoon het stukje toiletpapier wel gewoon iedere x goed en er komt dan bijna geen bloed op de maandverband maar wel op het stukje toiletpapier, en zo gaat dat maandverband langer mee. ik weet dat het omhygienisch is om zo lang dan dezelfde maandverband aan te doen maar ik ben gewoon zo bang om door te lekken, en die maandverband pakketjes openen in de toiletten vind ik echt niks, dus ik gebruik steeds toiletpapier. thuis doe ik wel gewoon alleen maandverband want daar ben ik niey zo bang voor doorlekken. Mijn vraag is, is dit gevaarlijk? is het slecht voor je om steeds toiletpapier te gebruiken? want als dat toiletpapier te vochtig word, kan het ook een beetje los komen en dan komen er losse stukjes toiletpapier te zitten en die wil je niet daarbinnen hebben. tips?

groetjes, ikwillieveranoniemzijn

5 reacties

Toiletpapier is er niet voor bedoeld, maar tampons wel. Je kunt ook je maandverband verversen om de tijd en maandverband meenemen.
Badge +1
Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

tampons doe je in je vagina, ik stop het toiletpapier gewoon op mijn maandverband ( eigenlijk dus een soort van dubbel maandverband ) en ik snap wel dat je maandverband kan verversen enzo maar ik ben dan gewoon zo bang dat ik doorlek
Kun je het om het uur verversen? Ik denk dat ik er geen verstand van hebt en je moet wachten op een meisje dat je verder kunt helpen.

Groetjes,

Geen_Naam
Heyy,
Toiletpapier op je maandverband kan wel (ik doe het ook heel soms) maar kan je niet een grotere maandverband pakken? Of misschien wat eerder verwisselen of maandverband + tampon?
Hey,

Je kunt altijd toilet papier gebruiken al is dit niet de juiste oplossing om niet door te lekken. Het ligt er ook aan of je heftig ongesteld bent of niet. Als dit zo is dan kun je nacht maandverband in doen. Ik zelf heb 3 maten maandverband van Always, een paarse voor lichte menstruatie, blauwe voor wat heftiger en donkerblauwe voor heel veel.
Je zal echt niet gauw door lekken en als dat wel gebeurt zorg dan dat je bijv. altijd (op school in je locker) een extra onderbroek (Doe ik in zo een doorzichtig zipper zakje in een zijvak in Mn tas) of broek mee hebt.

En voor s’ nachts heb ik de ideale tip voor je. Je kunt in de supermarkt of drogist van die dunne matjes halen die eigenlijk bedoelt zijn voor als kinderen in bed plassen maar echt super helpen als je doorlekt. De onderkant is van een soort plastic (eigenlijk een soort van maandverband) waardoor het dus niet doorlekt op je matras.

https://www.123drogisterij.nl/merken-incontinentie/tena-incontinentie/tena-bed-onderleggers/tena-bed-onderlegger-plus-40x60cm-40st-770118-1
Deze heb ik, naar zo iets moet je dan opzoek.
Ik hoop dat ik je wat heb geholpen

xxx

Reageer