Vraag

Ongesteld

  • 21 March 2019
  • 5 reacties
  • 162 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi! Ik ben een meisje van 14 jaar, ik ben vandaag voor de tweede keer ongesteld geworden, ik draag altijd maandverband, maar ik ga daar mee ook naar school, maar alsnog lekt het door, dus ik wil graag tampons gebruiken, alleen ik ben bang dat het pijn gaat doen.. iemand tips???

5 reacties

Niet bang voor zijn! Als ik jou was zou ik het gewoon proberen. Neem er de tijd voor en een paar keer oefenen met goed in brengen. Of ga op je bed liggen en breng dan een tampon in.
Dus gewoon proberen er kan niks fout gaan!
Vinger jij zo ja ik dank dat precies het zelfde voelt
@Ik hou me liever anoniem nou het voelt niet hetzelfde hoor haha! Tampon inbrengen is wel wat minder fijn maar als die er eenmaal in zit en goed in zit dan voel je het niet
O dat wist ik niet want heb nog nooit tampon ingebracht maar wel 1 keer gevingerd dus dat dacht ik alleen maar en tag alsjeblieft niet want ik wil dit geheim houden
Hi

Voor het eerst een tampon inbrengen kan spannend aanvoelen, maar vaak went het snel. Zoals in bovenstaande reacties vernoemd wordt, helpt het om een plekje op te zoeken waar je je comfortabel voelt. Je kan de tampon inbrengen als je op je bed ligt, op de wc zit, of rechtstaat met één voet op de badrand.

Een tampon inbrengen gaat het vlotst als je ontspannen bent. Als je al een tijdje aan het proberen bent en zenuwachtig wordt, is het verstandig om de tampons even opzij te leggen, en het later nog eens te proberen.

Je hebt tampons met en zonder inbrenghuls. Je kan van beide een doosje kopen, en kijken welke je het fijnst vindt. Beginnen met de kleinste tampons gaat vaak het vlotst.

Online kan je een hoop filmpjes en blogs vinden waar tips gegeven worden voor het inbrengen. In een doosje tampons vind je vaak een bijsluiter met nuttige info. Het is goed om die bijsluiter even door te nemen, zodat je de basis meehebt.

Groetjes
Kenshin

Reageer