Beantwoord

Ongesteld

• 26 december 2018
  • 6 reacties
  • 480 Bekeken

Badge
Wat is prettiger om te gebruiken tampon of maandverband
icon

Beste antwoord door xJaydea 26 december 2018, 19:27

heyy
ligt een beetje eraan wat jij voordelen en nadelen vind hier even een overzicht.

Voordelen maandverband
-makkelijk
-Er zijn allerlei soorten en maten
nadelen
Nadelen
-kan plakkerig broeierig en vies aanvoelen
-je kunt er niet mee zwemmen
Tampon
Voordelen
-je kan ermee zwemmen
-er zijn verschillende soorten en maten
Nadelen
-Het inbrengen en verwijderen is even kefenen
-Je kunt niet super duidelijk zien of je het kan verschonen

Nadelen
Bekijk origineel

6 reacties

Badge
heyy
ligt een beetje eraan wat jij voordelen en nadelen vind hier even een overzicht.

Voordelen maandverband
-makkelijk
-Er zijn allerlei soorten en maten
nadelen
Nadelen
-kan plakkerig broeierig en vies aanvoelen
-je kunt er niet mee zwemmen
Tampon
Voordelen
-je kan ermee zwemmen
-er zijn verschillende soorten en maten
Nadelen
-Het inbrengen en verwijderen is even kefenen
-Je kunt niet super duidelijk zien of je het kan verschonen

Nadelen
Badge
Het is handiger om te beginnem met maandverband. Als je daar helemaal aam gewent bent kan je een tampon proberen
Reputatie 7
Badge +19
Hoi,

Ik raad je ook aan te beginnen met maandverband. Dat is makkelijker. Om nu meteen te beginnen met een tampon, lijkt me enorm lastig. Ik ben al een aantal jaren ongesteld en het lukt mij nog steeds niet. Ik zou niet meteen daarmee starten.

Tampons hebben wel zo hun voordelen - mits je ze in krijgt - maar maandverband is handiger voor het begin.

Gr. Pin
Badge +2
Ik denk dat je moet kijken wat jij het fijnst vind dat is voor ieder meisje anders
Reputatie 1
Badge

Heyy 

Aan het begin van mijn menstruatie gebruikte ik ook alleen Maandverband maar naar een half jaar ongesteld begon ik met tampons, het ging prima en ging makkelijk maar een dag dacht ik dat ik een tampon in had maar dat bleek niet zo te zijn ik ging naar de huisarts voor niks haha .

maar tampons zijn veel makkelijker dan maandverband 

Tampons=

-Zwemmen

-Voel je niet zitten (Als hij goed zit)

-Je ziet prima wanneer hij eruit moet want dan word het draadje een beetje bruin en als je naar de wc gaat zou ik eerst effe aan je tampon touwtje trekken en kijken of hij er makkelijk uit gaat is dit niet het geval en ben je niet doorgelekt nog laten zitten.

Dus ik zou tampon gebruiken , als je er niet veilig bij voelt doe er dan nog maar een maandverbandje in . Ik ben trouwens begonnen met tampons van het merk o.b altijd goed t begin procomfort maar die waren slecht ,wel makkelijk in te brengen.

Nu heb ik o.b originals 

Ik zou trouwens geen huismerk ergens van nemen want dan is kans dat het touwtje afbreekt , lijkt me ook een onprettig idee .

XXX Soccergirl2006💋

Reputatie 4
Badge +4

Hey @Soccergirl2006 ,

Het is niet waar dat het touwtje van een tampon van een huismerk sneller afbreekt. Ik gebruik dit altijd omdat het goedkoper is en ik heb er nooit problemen mee gehad. 

X

Ps, dit is een oud topic dus ik weet niet zeker of iemand er nog wat aan heeft. 

Reageer