Vraag

Ongesteld?!

  • 4 March 2018
  • 4 reacties
  • 219 Bekeken

Heyy!!!
Ik was deze vakantie op wintersport, alleen de derde dag zat er ineens iets wits in me onderbroek!!! Ik had ff gegoogled, maar daar zegt iedereen dat je dan binnenkort ongesteld gaat worden.... maar ik heb twee zussen en ik ben de jongste, mijn oudste zus is al ongesteld(ik nog niet). Maar word ik dan eerder ongesteld als mijn oudere Zus?! Dit lijkt voor mij onmogelijk!!! Maar ik durf er met mijn zus(die al ongesteld is) niet over te praten en ik wil ook niet vragen aan mn Andre zus of zij ook dat witte spul heeft... ik kan nog proberen of ik het er met mijn moeder over wil hebben!!

Ik hoop dat jullie verder nog iets weten

XoXo meeee

4 reacties

Hoi!

Dat wit in je onderbroek heet afscheiding. Het is een teken dat je lichaam zich voorbereidt om ongesteld te worden. Je kunt binnenkort ongesteld worden, maar het kan ook nog een jaar duren. Dat verschilt van persoon tot persoon.

Weet je op welke leeftijd je zussen of je moeder voor het eerst ongesteld zijn geworden? Meestal zal dat bij jou op ongeveer dezelfde leeftijd gebeuren.

Er met je moeder over praten kan helpen. Met je zussen praten kan ook, maar als je je beter voelt bij je moeder, is zij vast de juiste persoon om erover te praten.

Als je de witte afscheiding vervelend vindt, kun je inlegkruisjes dragen. Die doe je in je onderbroek, en ze vangen de afscheiding op. Je kunt ze ook bv. alleen dragen bij het sporten, aangezien sommige meisjes dan meer last hebben van afscheiding.

Groetjes
x
Hoi,

Dat je de jongste bent, betekent niet dat je overal de laatste in bent. Ik heb een oudere zus, maar ik ben bijvoorbeeld wel langer, mijn tanden gingen er sneller uit en ik had als eerste witte afscheiding (zij werd uiteindelijk wel als eerste ongesteld).

De witte afscheiding is inderdaad een teken dat het allemaal begint te werken. De een is dan binnen 2 weken ongesteld, maar bij mij duurde dat bijvoorbeeld een jaar.

Durf je er niet met je zussen over te praten omdat je denkt dat ze het niet leuk vinden als jij eerder bent dan zij? Daar moet je je niet door laten tegenhouden, want als je uiteindelijk echt eerder ongesteld wordt, merken ze dat toch wel.
Met je moeder praten is ook een goed idee.

Inlegkruisjes dragen is inderdaad een goed idee van @100divergent11. Vooral als je erg veel afscheiding hebt voorkomt dat een natte onderbroek.

Gr. Pin
" Dit lijkt voor mij onmogelijk!!!"
Niet iedereen begint op hetzelfde moment met de puberteit of in dit geval wordt niet iedereen op het zelfde moment ongesteld.
Het is dus vrij normaal dat dat verschilt met de leeftijd van jouw zussen en moeder.

Reageer