Skip to main content
Vraag

ongesteld

• January 19, 2026
  • 12 reacties
  • 211 Bekeken

Froukje17
Forum|alt.badge.img+2

Hii 

Ik ben een paar weken terug ongesteld geworden maar dat was in de vakantie dus ik vroeg me af hebben jullie tips voor wat ik kan doen als ik op school ongesteld ben ? En wat doen jullie als je ongesteld bent (ik kan alle tips gebruiken 🤪)

Nouwja dat was m weer 

Groetjes 👋

12 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • January 19, 2026

Hey. Op school kun je mss standaard maandverband in je broekzak doen en voor de zekerheid vaker naar de wc gaan. Komt vast goed 👍🏼

Liefs Yusa 😘

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • January 19, 2026

Hoi,

Mijn zusje heeft vaak maandverband in haar tas zitten voor wanneer het het moment is. Wanneer je een vrouwelijke docent hebt en je kunt het niet stallen (uitstellen) dan mag je dat zeggen hoor. Doen de meisjes in mijn klas ook en het mag van de docenten.

Groetjes,

ghast

• January 19, 2026

Hey zoals ​@Yusa al zegt neem ik vaak een maandverbandje mee naar de wc, ik heb nooit echt last van ongesteld zijn maar dat verschilt per persoon! als je je echt slecht voelt kun je je (bij mij op school ten minste) ziek melden voor 1 of 2 lesuren. En veel water drinken en ze zeggen dat chocola helpt tegen de pijn! Ze hebben bij de HEMA ook van die speciale onderbroeken zodat je geen maandverband of tampon nodig hebt, ik vind dat heel handig (vooral met gym of sport) maar ja, succes!

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • January 19, 2026

hii 

ik sluit me aan bij Yusa. maar als je thuis bent kun je een kruik en paracetamol gebruiken dat helpt mij vaak ook wat meer.

liefs vie 

Froukje17
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • January 20, 2026

Heel erg bedankt allemaal ik ga deze tips zeker meenemen ♥️♥️♥️

Vidaaaa
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • January 20, 2026

Haiii ​@Froukje17 

Als het op school gebeurd dan kan je maandverband (of een tampon) gebruiken. En ik sluit ook bij ​@Yusa aan want paracetamol help en ook chocolade. Mensen zeggen dat dat helpt tegen de pijn. Probeer het maar eens

Goetjessss,

Vida❤️

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • January 20, 2026

Gewoon niet naar shool gaan mijn ouders zijn heel makkelijk

Groetjes pookie

Froukje17
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • January 21, 2026

@Pookie20200 dan heb jij geluk! Ik heb er eigenlijk heel weinig last van alleen ik vergeet dat k mijn tampon moet wisselen 😩 en dan lek je dus heel snel door. Enne ik heb al wat chocolade ingeslagen 🫣

Groetjes 🌿 Froukje 🌿 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • January 21, 2026

Een vriendin van mij heeft een etui waar ze het in heeft zitten daar zitten 2 maandverbanden in en 2 tampons .

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • January 25, 2026

Heyyy

Zelf gebruik ik meestal zo’n cup, vind ik handig want dan moet ik hem op school niet constant verversen en doe ik dat gewoon als ik thuis kom en kan ik ook gebruiken om te zwemmen, en leg er ook een inlegkruisje in (behalve als ik ga zwemmen) voor het geval dat het er toch een beetje naast is. Ik gebruik ook soms zo van dat menstruatie ondergoed, werkt ook goed en is hergebruikbaar, als je veel bloedverlies hebt kun je er ook nog een maandverband inleggen. Als je het nog maar net hebt zou ik eerst beginnen met maandverband, dat is het makkelijkste denk ik samen met het menstruatie ondergoed. Moest je ooit doorlekken en je bent thuis maak dan de vlek een beetje nat en strooi er genoeg zout op, dat trekt het bloed uit je kleren en zorgt dat er geen vlek overblijft.

Zelf heb ik niet echt pijn van mijn menstruatie maar de allereerste keer had ik wel pijn, ik heb toen niets gedaan maar blijkbaar zou chocola helpen en een warmwaterkruik op je buik leggen ook maar je kunt natuurlijk ook pijnstillers gebruiken als je veel pijn hebt.

Er zijn ook apps waarbij je je menstruatie kan bijhouden, zo kun je inschatten wanneer je weer begint menstrueren en hoelang het zal duren ongeveer.

Hopelijk hielp dit een beetje.

groetjess

Froukje17
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • January 27, 2026

Thankssss die app ga ik echt proberen super handig ❤️‍🔥

Maar hoe werkt z'n cup dan doe je die in je onderbroek ofzo ( ik heb echt geen idee 😅)

Groetjes 👋 ✨🫧🍀

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • February 11, 2026

Thankssss die app ga ik echt proberen super handig ❤️‍🔥

Maar hoe werkt z'n cup dan doe je die in je onderbroek ofzo ( ik heb echt geen idee 😅)

Groetjes 👋 ✨🫧🍀

graag gedaan!

die cup moet je beetje dubbel vouwen en dan binnenbrengen in je vagina en dan gaat die open en vangt die al het bloed op (tenzij die nog ergens dubbel zit), telkens als je ververst moet je die gewoon leeggieten in het toillet en dan uitspoelen met water. Klinkt misschien beetje vies maar valt opzich nog mee hoor en je kunt ook altijd je handen wassen en vind het ook gewoon aangenamer zitten. Om uit te halen is er een uitsteeksel waar je aan moet trekken en dan komt die eruit maar ik raad aan om daar beetje aan te trekken en als ie beetje uit zit een klein beetje dubbel te vouwen want anders kan het misschien beetje ongemakkelijk voelen.

groetjes x