Vraag

Ondergewicht

  • 22 November 2017
  • 2 reacties
  • 137 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo
Ik heb een ondergewicht en het stoort enorm.
Zou zo graag 20kg aan willen komen
Ik weet ook wel waarom namelijk: ik mag nooit is een keer wat lekkers hebben me moeder weet dat ik aan moet komen ze zegt nee je hebt perfect lichaam. Ik mag dus nooit iets lekkers alles is duur volgens haar en er is geen geld waarom maakt ze dan kinderen? Ze zeurt overal om als we gaan avond eten dan maakt ze maar een klein beetje waarvan we met z'n 4e van moeten eten als ik er dan wat van zeg zegt ze "je vader moet afvallen" is ook wel zo, maar ik moet juist aankomen me vader en zus zijn al hele grote eters dus we houden bijna niks over en daar moeten we het mee doen... als we na een uur alweer honger hebben zegt ze ja je hebt straks kunnen eten. Wtf? Er is ook echt nooit wat lekkers in huis ik ga altijd met een leeg maag naar bed en dan kan ik niet slapen want me buik rommelt zo van honger. Pfffff

2 reacties

Hoi!

Dat klinkt best zorgwekkend. Je moeder lijkt niet te beseffen hoe belangrijk voedingsstoffen zijn. Je hebt die echt wel nodig, en als jouw gewicht lijdt onder het kookgedrag van jouw moeder, is het tijd om in te grijpen.

Je zou zelf stiekem eten kunnen kopen, of na school even een broodje of soep gaan halen, maar de kans dat jouw moeder hier achter komt is reƫel.

Je hebt al eens geprobeerd hierover met haar te praten, maar ze zegt dat je op een goed gewicht zit. Als je niet kan slapen omdat je maag zo knort, noem ik dat geen goede eetgewoonten. Je moeder moet dit ook begrijpen.

Je zou naar de huisdokter kunnen gaan, en daar laten vaststellen dat je ondergewicht hebt. Je kunt dar in vertrouwen uitleggen waarom dat volgens jou komt, en de huisdokter kan jou dan tips geven over hoe je het beste bij kunt komen. Een gesprek met je moeder en e huisarts kan ook een goed idee zijn. Het beeld van gezonde voeding van je moeder lijkt niet volledig te kloppen, en de huisdokter kan haar dit uitleggen.

In principe mag je alleen naar de huisdokter, maar je kunt ook naar de schoolverpleegster/verpleger gaan. Die kan je ook verder helpen. Dit aan je mentor vertellen is ook een goed idee, zo kan die de situatie in de gaten houden.

Groetjes
x
ik heb zelf ook ondergewicht en ben daar uiteindelijk ook mee naar dokter gegaan die uitlegde dat het bij mij komt omdat ik in de lengte heel snel groei waardoor hoeveel ik ook eet ik niet aankom en dat het als ik ben uitgegroeid het uiteindelijk wel goed komt dus misschien is dit ook bij jou zo

Reageer