Skip to main content
Vraag

Nog nooit flauwgevallen,maar wil het wel weten hoe het voelt.

• January 1, 2025
  • 8 reacties
  • 156 Bekeken

Anoniem426
Forum|alt.badge.img+1

Goedenavond iedereen en een gelukkig 2025 gewenst !

U hebt waarschijnlijk de titel al gelezen en gedacht van: “Wat is dat een rare  gedachte?”

Ik ben serieus, ik ben nog nooit flauwgevallen maar wel al heel veel mensen zien flauwvallen.

Ik wil weten hoe dat voelt, uw bewustzijn verliezen. Ik probeer soms om mezelf flauw te doen laten vallen maar ik weet niet precies hoe ik dat moet doen & of dat niet een lichte vorm is van zelfmoord (dat later erger kan worden tot échte zelfmoord ! )   Als het u belieft stuur antwoorden door . Ik maak me er zorgen over.

8 reacties

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • January 1, 2025

Hallo ​@Anoniem426 ,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Als tags heb je gekozen voor ‘zelfmoordgedachten’ en ‘zelfmoordpoging’ , daardoor krijg ik het idee dat je hier over aan het nadenken bent. Onthoud dat je er niet alleen voor staat.

Ik begrijp dat je in België woont, daarom zal ik je de contactgegevens noemen die voor Vlaamse mensen geldt:

Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Bellen met ons gaat helaas niet vanuit België, wel kan je natuurlijk terecht bij Awel, de Belgische Kindertelefoon.

Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met de Belgische zelfmoordhulplijn Op zoek naar hulp? | Zelfmoord 1813.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en je kan met hen chatten tussen 17:00 en middernacht. Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

• January 1, 2025

Hey Girl Online hier,

Een vriendin van mij valt regelmatig flauw. Maar het is geen leuke ervaring. Alles word langzaam zwart en dan val je . Het is ook gevaarlijk want je kunt ergens tegen vallen. Ik wens je ook veel sterkte toe door de tags...denk goed na en praat er met iemand over.

Girl online gaat offline 

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • January 1, 2025

Ik ben een keer flauwgevallen.  Ik stond in de keuken en ik werd op de vloer wakker met een ongeruste moeder en tante erbij. 

Het flauwvallen zelf?  Helemaal niets van herinnerd. Het was echt van het ene naar het andere moment.   Waarschijnlijk had ik te weinig gegeten.  
Ik wordt ook wel eens licht in mijn hoofd als ik een tijd gehurkt ben en dan snel rechtop ga staan.  

Ik ga je geen tips geven over flauwvallen maar wel een waarschuwing: ga er niet mee experimenteren.  Als je flauwvalt kun je namelijk niet meer denken 'goh wat interessant nu is het genoeg'.  Je bent gewoon weg. Er is ook geen klap aan, het is niet bijzonder want je hebt er geen herinnering aan.   Je wordt gewoon ineens ergens wakker met ongeruste mensen om je heen.  

Anoniem426
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • January 1, 2025

Dank u voor de hulp

Anoniem426
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • January 1, 2025

Goedenavond iedereen.

Dank u voor de steun.

Ik heb ook nog een andere topic (zie link bovenaan mijn reactie) en ik vraag mij af of jullie hierop iets kunnen reageren .Lukt dat of kun je daar niks typen? Zo niet,mijn excuses voor het ongemak.Zo wel als jullie dat willen, kunnen jullie dan net zoals hier steun en raad geven?

Met vriendelijke Nieuwjaarsgroet

Anoniem 476

stitch1234
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • January 15, 2025

ik heb voco vagale colaps een ziekte waardoor mijn hart, bloedvaten en hersenen in sommige momenten niet goed samenwerken zo doen mijn hersenen af en toe bloedvaten open terwijl ze dicht moeten of anders om en dan val ik dus flauw dus expert here! haha ik herinner me er niet veel meer van maar het voelt een beetje als slapen en soms droom je ook😂 de eerste keer dat ik flauwviel had ik een droom over mr beast🤣 geen idee hzo ik zat toen in groep 3 en was helemaal een hipe haha de 2de keer over springen en 3de keer had ik een hersenschudding dus had ik geen droom de 4de keer zat ik toen in de bus naar het vliegtuig toe en droomde ik alsof ik nog stond en de 5de keer weet ik niet en de plekken waar ik ben flauwgevallen zijn 1: de tandarts 2. de manege 3. thuis 4. in de bus naar het vliegtuig 5. naar het vliegtuig lopen 3 meter voor mij was het vliegtuig. dus het voelt als slapen😘 vlak voor het flauwvallen is het niet zo fijn je bent erg duizelig en voelt alles langzaam weggaan totdat je droomt. sommige hebben mis geen dromen hoor. je kan wel een flinke smakker maken ik heb 3/5 geluk gehad dat ik of een cap op had of papa en mama vingen me op of ik viel op een tas waar kussens in zaten. de andere 2 keer had ik wel een flinke smakker waarvan ik ½ keer ook een hersenschudding aan heb overgehouden

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • September 25, 2025

Hoii 

Ik ben toevalig gister op school flauwgevallen, en ik zeg je een ding het is dood eng. Ik stond in de pauze gewoon aan een sta tafel zoals altijd en opeens zag ik eigenlijk niks meer en hoorde ik alleen nog maar een soort ruiz en vanaf dat moment weet ik niks meer totdat ik weer bij kwam en er 2 congierges naast me stonden en me naar de teamkamer brachten. Probeer a.u.b niet om express flauw te vallen want je kunt naar vallen. Ik ben zelf vol achteruit gevallen waardoor ik nu last heb van me hoofd en elleboog.

Groetjes I♡

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • September 25, 2025

Hey, 

Ik heb zelf een neurologische aandoening waardoor ik wat lijkt op epileptische aanvallen heb. 

Voor mij krijg ik een aura meestal, eigelijk alarmsignaal en word ik precies weggezogen, alles word 1 grote waas en ik probeer recht te blijven staan tot opeens ik mijn evenwicht verlies en val. Geen pretje kan ik je vertellen, heb vaak veel pijn. 

Stop met het te proberen, je wil het echt niet. 

Groetjes 

Silence