Nog geen beenhaar

  • 7 March 2018
  • 9 reacties
  • 2277 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Beste allemaal,

Misschien klinkt dit een beetje gek maar... Ik ben 14 jaar oud en heb donker blond tot bruin haar. Ikzelf heb als beenhaar best wel licht haar en ook is het kort. Nu schaam ik mij er niet over alleen vind ik het een beetje raar en kinderachtig dat ik echt bijna geen tot geen beenhaar heb. Nu vraag ik mij af: zijn er metodes en of tips om mijn beenhaar iniedergeval zichtbaarder of donkerder te maken?

9 reacties

Je kan het verven, maar dat raad ik je niet aan. Maar het zal vanzelf komen en anders: lucky you for not having to spend time and money in to shaving.
Meh...
Met lichtere haarkleuren is het in ieder geval lastiger te zien, maar het verschilt ook per persoon.
Daarnaast zou ik niet zo ver gaan om het te verven.
Die natuurlijke beenwarmer is eerder beschamend in sommige situaties dan echt leuk.
Hoi !
Ach ja , het zal wel wat groeien met ouder te worden en in de puberteit te zitten . Je hoeft je er alleszins niet voor te schamen , je kinderachtig of raar te voelen , accepteer gewoon jouw lichaam , het is vast heel goed ! Er zijn trouwens een heleboel mensen die dit juist af doen , dus als kinderachtig wordt het alleszins niet gezien ...
Als je gaat verven kunnen er problemen mee ontstaan enzo (bv. irritatie van de huid ,...) dus doe maar niet , al kan het als je dit persé wil zeker .

P.s. misschien kan je dit topic beter bij de categorie ''mijn lichaam'' plaatsen ?

Groetjes , Lot
Hi EenJongen14,

ik ben 15 en ik vind het wel cool dat ik nog geen haar op mijn benen (en armen) heb. Ik heb trouwens sws weinig of geen lichaamshaar, helemaal nog geen baard, snor, borst of buikhaar enz., alleen klein beetje okselhaar en schaamhaar, maar dat laatste heb ik weggehaald.

Van mij mag het zo blijven, dus zonder, want anders voor wielrennen moet je steeds je benen scheren en dus liever niet.

Maar meeste jongens krijgen het wel, dus moet je nog maar even geduld hebben als je graag wilt. Ik vind veel haar bij jongens niet echt mooi, maar ja, das persoonlijk. Een jongen met haar kan net zo of zelfs nog aardiger zijn dan eentje zonder.

Groetjes,
M&M's
Hoi,

Ik weet niet of je er heel erg blij van wordt, maar men zegt dat als je het scheert, het sneller en voller terugkomt. Dus je zou kunnen scheren wat je hebt en dan komt het wellicht sneller en zwarter terug.
Als ik kijk naar mezelf klopt misschien wel. Sinds ik mijn beenhaar ben gaan scheren, komt het steeds sneller terug. Helaas...

Gr. Pin
@PIN dit klopt volgens mij ook ja, heb mijn “snor”
Al 4 keer ofzo gescheerd?
Je kunt het opzoeken, maar van wat ik daarnet heb gelezen en weet heeft scheren geen invloed op haargroei.
Het wordt dus niet dikker en het groeit ook niet sneller, dit lijkt slechts zo.

https://www.haarstichting.nl/actueel/nieuws/groeit-haar-sneller-en-wordt-het-haar-dikker-na-het-scheren
https://www.nemokennislink.nl/publicaties/scheren-maakt-haren-dik/
Toch jammer, maar dan weten we dat ook weer.

Wees er blij mee dat je dat nog nuet hebt (mn eigen mening) ik ben zelf 13 en ik heb al Beenhaar en op andere plekken ook al

Reageer