Skip to main content
Hoi, ik ben een meisje van 13, bijna 14 in maart.

Ik Heb veel gelezen En gehoord dat je na je ongesteldheid niet meer groeit. Ik ben namelijk 1.62 en ik wil mog groeien. Weten jullie hier meer van laat me weten 🙂
Je groeit nog wel alleen niet heel snel . Ik ben al vanaf me 10 ongesteld en dan zou ik nu nog een klein dwergje zijn want toen was ik nog 1.56 ongv geloof ik en ben nu 1.73 dus je blijft nog wel wat groeien maar snel zeker niet en ik weet ook niet hoelang jou ouders zijn? Maar maak je niet te druk erom

Dit word inderdaad wel eens gezegd door bijvoorbeeld de GGD ofzo ik kreeg daar ook te horen dat ik na dat ik ongesteld zou zijn geworden nog 2 jaar door zou groeien. Maar daar klopte niks van. Ik was 11 toen ik ongesteld werd en ben nu 17 en groei nog steeds een klein beetje. Het verschilt dus heel erg per persoon. Maar veel meiden worden rond 12/ 13 ongesteld en volgens mij groeit bijna iedereen nog door


Waarschijnlijk zal je nog wel een stukje doorgroeien maar het zullen geen halve meters meer zijn haha. De meeste meiden kunnen nog wel een stukje doorgroeien nadat ze voor het eerst ongesteld worden dus maak je echt geen zorgen. Ik ben ook nog echt 10/15 centimeter gegroeid nadat ik voor het eerst ongesteld werd. 


Ik was 10 toen ik ongesteld werd en was toen 1.58. Ben nu bijna 14 en ben nu 1.66 dus je groeit niet heel veel meer.


Ik had gehoord dat je nog wel doorgroeit maar niet meer zo snel, iets van 10 cm nog ofzo, maargoed dat zal ook wel van persoon tot persoon afhangen. Maar ik denk wel dat de meeste nog doorgroeien na dat ze de 1ste keer ongesteld zijn geworden.

Groetjes anoniem789


Reageer