Vraag

Niet geaccepteerd in de samenleving

  • 8 June 2020
  • 4 reacties
  • 59 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal,

Ik heb al bijna mijn hele leven overgewicht, en ik kan er niet heel erg veel aan doen (ik heb een aantal lichamelijke probleempjes die het mij niet heel gemakkelijk maken om veel te kunnen bewegen, dus af te vallen. Het is niet dat ik gewoon een beetje dik ben, nee, ik heb echt overgewicht (bmi berekent en zo).

Al mijn hele leven heb ik het gevoel dat ik er niet bij hoor, dat ik een buitenstaander ben, dan mensen mij haten om hoe ik eruit zie. Jongens kijken mij na met een walgende blik, en ik hoor meisjes over me fluisteren als ik voorbij loop. Ik word nageroepen, met woorden die ik hier niet ga herhalen. Mijn vriendinnen doen maar alsof ze mij aardig vinden (ik hoor ze achter mijn rug om over me praten). Iedereen waarmee ik contact probeer te maken, draait gelijk zijn rug naar me om. Ik word niet geaccepteerd om wie ik ben, nu niet, nooit niet. Niemand vind mij aardig. 

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Ik voel mij al mijn hele leven ellendig, en als het zo doormoet weet ik niet meer wat ik met mijn leven aan moet (niet dat ik zelfmoord wil gaan plegen, nee, dat niet, nooit niet, dood eng, maar dan geef ik mijn hoop op, dat er ooit iemand van mij gaat houden, mij aardig gaat vinden. 

Groetjes


4 reacties

Hee hallo!

Dat klinkt naar… Ik ben bang dat ik je niet heel erg goed kan helpen, maar ik zou als ik jou was een vertrouwenspersoon zoeken. Je bent zoals je bent en trek je niet aan hoe anderen over je denken. Wat een mogelijkheid is, ik weet niet of je dit al doet, maar gewoon elke weer een paar keer trainen of sporten. Het hoeft niet per se resultaat te geven, het geeft ook een goed gevoel.  Focus je vooral op waar je wel goed in bent en wat je juist goed kan!

Veel succes!

Hoi

 

Wat een naar gedrag van je omgeving. Ik kan me voorstellen dat je je hier ellendig door gaat voelen. 

 

De middelbare school (waar je vermoedelijk op zit?) is vaak geen fijne plek wanneer je er wat unieker uitziet. Pesten komt er regelmatig voor, en dat komt doordat de pesters meestal zelf erg onzeker zijn. Wat vinden ze dan prettig om te doen? Hun onzekerheid afreageren op iemand die hier allesbehalve om gevraagd heeft. 

 

Sommigen ontmoeten hun goede, echt goede vrienden pas op latere leeftijd. Op de universiteit bijvoorbeeld, of op je eerste echte baan. Wie weet ontmoet je daar ook wel je toekomstige vriend(in) :slight_smile:

 

De boodschap is; jouw huidige omgeving geeft je zelden een correct beeld van wat er nog allemaal op de wereld rondloopt. Jouw medeleerlingen zijn misschien grotendeels onzekere tieners die hun frustratie graag afreageren op anderen, terwijl er nog zo veel leuke personen rondlopen op deze aarde. Probeer niet te wanhopen; vroeg of laat kom je vast zo’n attent persoon tegen. 

 

Gr. Kenshin

Hallo Laagvliegster05 :)

Vervelend dat je het gevoel hebt dat je niet geaccepteerd wordt in de samenleving! 

Je kunt het wellicht vertellen tegen iemand die je vertrouwd zoals bijvoorbeeld je mentor of tegen je ouders. Je zult vanzelf vrienden krijgen die je accepteren zoals je bent. Ik zou persoonlijk geen vrienden willen zijn met personen die vooroordelen hebben over je uiterlijk. Zoveel mogelijk negeren en denk dan gewoon: ze zijn het niet waard.

-TheMightySlayer  <3

Hoi Laagvliegster05,

Wat naar voor je dat je omgeving er zo mee omgaat. Ik kan mij voorstellen dat je dit niet fijn vindt.

Mijn advies is dit bespreken met een leraar die je vertrouwt. Samen kan je het er over hebben en kijken wat je er aan kan doen.

Je kan bijvoorbeeld afspreken om een keer een soort spreekbeurt te houden voor de klas. Je kan dan uitleggen dat je overgewicht hebt, maar dat je er weinig aan kan doen. Het beste kan je dan heel eerlijk alles vertellen, hoe moeilijk dat ook kan zijn. Als je aan je klasgenoten uitlegt hoe je je voelt is de kans groot dat ze dit stoer vinden dat je het ze durft te vertellen. Daarnaast zullen ze je situatie veel beter begrijpen en anders naar je kijken. Nu denken ze waarschijnlijk dat het je eigen schuld is.

Hopelijk kan je hier iets mee.

Groetjes, Hemera

Reageer