Skip to main content
Vraag

Niet ademen door stoom- is dat normaal?

• December 1, 2025
  • 5 reacties
  • 76 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

Hallo Hier is Yusa weer 🫣

Ik was gister eieren aan het afgieten en laten schrikken en ik kon niet ademen door alle stoom en zo en , dus toen ging ik proberen dan maar door mijn mond te ademen,  maar toen moest ik heel hard hoesten. Ik kook bijna elke week eieren maar dit is nog nooit eerder gebeurd, is dat wel OK? 

Liefs Yusa 😘

5 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • December 1, 2025

Heyy lieve ​@Yusa ,

Ben je verkouden nu?❤ Misschien dat je neus een beetje verstopt raakte van de stoom op dat moment..🤔

Groetjes❤

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • December 1, 2025

@Cantaloupe nee hoor, ben niet verkouden. Maar ik kon ook niet ademen door mijn mond, die zal sowieso niet verstopt zitten 😅 want toen ging ik dus heel erg hoesten. Bij dit ijzige waterkou weer als ik dan ipv wolkjes blaas, ze inadem,krijg ik ook een beetje een branderig gevoel daar in mijn keel. Dan ga ik ook bijna hoesten. Ik weet niet of er dan iets mis is met mijn keel..? 🤔😮

Liefs Yusa 😘

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hey ​@Yusa ,

Heb je dat vaker gehad bij koud weer of is het opeens? Misschien dat je lucht verkeerd aan het inademen was onbewust? Anders heb ik eigenlijk geen idee hoe dit zou kunnen..🤔🙃

Liefs ♥️

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • December 1, 2025

Hey lieve ​@Yusa  misschien had je net even pech dat je te dicht bij het stoom kwam en dat je daardoor benauwd werd. Het kan een reactie van je lichaam zijn om te beschermen tegen het inademen van stoom. Want hete stoom is niet goed om in je luchtwegen te krijgen.  Als je volgende keer weer wat meer afstand houdt gaat het vast goed! 

Liefs, Tover xxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • December 2, 2025

Hey ​@Boterbloempjee volgens mij vorige herfst/winter niet. Maar deze herfst/winter dus wel. ​@Tover01 ja dat zal het vast zijn. 

Dankjewel allemaal 😘 Yusa xxx 😘