Vraag

neuscorrectie

  • 3 May 2020
  • 1 reactie
  • 95 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik word al bijna 4 jaar gepest om mijn neus. Elke dag is er wel iemand die er wat kwetsend over moet zeggen. Dit maakt mij zo onzeker dat ik mij overal voor afsluit en bijna nergens meer heen durf. Ik ben twee jaar geleden ongeveer naar de huisarts geweest (ik was toen 13/14). Ik heb haar alles verteld en gezegt dat ik een neuscorrectie wilde. Ze heeft toen voor mij geregeld dat ik op gesprek mocht bij een kno arts. Helaas vertelde deze mij dat mijn neus nog aan het groeien is en ik misschien later er anders over denk. Nu ben ik 16 en mijn leven is nogsteeds dezelfde hel. Ik durf nogsteeds nergens heen en heb eigenlijk geen sociale contacten meer. Ik zou dit wel graag willen aar mijn neus onzekerheid houd mij daarin heel erg tegen. Ik lees op internet dat ze bij meisjes vanaf 16 een neuscorrectie kunnen overwegen en ik wil dus opnieuw proberen bij de huisarts om dit te regelen. Voor mij is het verschil nu of wachten tot ik 18 ben heel groot, omdat ik nu weer twee jaar ongelukkig zijn mijzelf kan besparen als het nu wel mag. Nu weet ik van de vorige keer dat ik heel verdrietig was toen het niet kon. Ik voelde mij niet begrepen. Zelf hebben wij het thuis niet heel breed en ben ik bang dat het dadelijk niet vergoed zou worden en ik alles voor niks heb gedaan en weer verdriet heb. Op internet lees ik namelijk dat het heel moeilijk is om een vergoeding te krijgen als het cosmetisch is. Weten jullie misschien meer of kunnen jullie mij helpen?😭


1 reactie

Hoi

 

Wat naar dat je nare opmerkingen te horen krijgt over je neus. Ik vind het altijd jammer wanneer de opmerkingen van anderen een persoon er vrijwel toe dwingen om iets aan hun lichaam te laten veranderen. Wil je zelf wel wat aan je neus doen? Het lijkt me namelijk erg van belang om enkel over te gaan tot een neuscorrectie wanneer je dit naar je eigen zin doet; niet om anderen een plezier te doen. 

 

Je zou opnieuw naar de huisarts kunnen. Deze weet vast wat kan en niet kan. Verder zou je ook meer info kunnen krijgen rond de vergoeding. 

 

Gr. Kenshin

Reageer