Skip to main content

Hoi allemaal,

Ik ben een meisje van 13 en ik weet niet of ik de enige bent, maar ik wil mezelf niet snijden dus nu doe ik mijn nagel ik mijn huid steken.  Voor mij is dat heel even een oplossing dan denk ik even aan helemaal niks vaak doe ik het op school wanneer ik bijvoorbeeld een onvoldoende haal. Dan vind ik dat ik dat verdien. Doet iemand anders dit ook? 

Bedankt voor het lezen.

Ik doe dit ook, ik heb meerdere littekens op mijn handen, benen en armen, ik ben zelf doodsbang voor naalden en messen, maar ik krab mijn armen en benen ook vaak open, ik weet hoe je je voeld, en voor de mensen die niet weten hoe dit voelt: het is verschrikkelijk, je hebt vaak overal pijn maar je kan er niet mee stoppen.

Moon

Hai Rosalie,

Toen ik jou leeftijd had had ik dit probleem ook. Tijdens corona had ik 2 vriendinnen die dat ook deden. Uiteindelijk ben ik zelf ook gaan geloven dat er geen einde meer is aan al het negatieve. Maar uiteindelijk zie je dat alles wat je op dit moment pijn doet van binnen jou 10x sterker maakt. Snijden is nergens voor nodig en jezelf pijn doen ook niet omdat alles aan het eind van de dag weer goedkomt. Keep your head up! You can do it!

Ik heb dat heel lang gedaan. Als ik boos of verdrietig was. En bij erge irritatie. Op school veel en thuis. Soms zelfs zonder het te herinneren. Terwijl het eigenlijk niet goed is, is dit toch veel beter dan snijden. Ik weet het want ik heb beide kanten gekent. Met krabben leg je veel druk en ga je niet perse diep en daardoor denk ik dat het beter is dat je hierbij blijft en afbouwt. Zodat je het eigenlijk niet meer nodig hebt. Je kan fidgets in je tas houden voor als je in de les echt heel graag wilt krabben, dan heb je iets om je handen mee bezig te houden. Papier scheuren, krassen op een blaadje helpt ook. En thuis gewoon dingen meppen. Kussen, matras, knuffels wat dan ook eigenlijk

Ik pulkte eerst mn lippen en had meerdere dingen die er gebeurde op dat moment, loopte niet goed af voor mn lippen dus ging toen nagels in mn huid drukken, nu pulk ik de huis op mn vingers, ik weet ook niet hoe je het moet stoppen. Maar you're not alone. Ik ken je niet maar LOVE YOU 💖💗💕☀️✨❤️

Reageer