Skip to main content
Vraag

Nachtluiers (bedplassen) advies?

• December 19, 2025
  • 9 reacties
  • 265 Bekeken

Seashell
Forum|alt.badge.img+5

Vanwege mijn incontinentie draag ik zowel overdag als 's nachts incontinentie-materiaal (luiers). Nu zit ik met het volgende ik draag Tena Slip Active Fit Maxi wat volgens mij de dikste variant is van Tena dus ook degene die het meeste kan absorberen maar toch zitten ze elke ochtend erg vol en soms hebben ze zelf gelekt...😢

Weet iemand die misschien ook in bed (heeft) plast en ook incontinentie-luiers draagt een oplossing? Of herkennen jullie het probleem en zo ja hoe hebben jullie het opgelost.

Ik heb altijd een onderlegger onder mijn laken dus dat houdt mijn matras altijd droog maar toch met een nat laken wakker worden terwijl ik een luier om hebt vind ik toch erg vervelend.

Seashell 😘 

9 reacties

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • December 19, 2025

Een maatje groter pakken of ze zitten niet goed want mijn dokter zei tegen mij dat incontinentie materiaal eigelijk niet zou moeten lekken doet het dat wel moet je maatje groter pakken en die randjes wel omhoog doen en goed de incontinentie luier  goed aan doen .

Ik heb in het begin ook gelekt maar me moeder kwam er achter dat ik hem niet goed aan doe dus dat doet me moeder en me vriendin soms bij mij  

Dus ik weet niet of je ze zelf aan doet als dat zo is zou je eigenlijk een keer door je moeder aan moeten laten doen 

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • December 19, 2025

Dus ik weet niet of je ze zelf aan doet als dat zo is zou je eigenlijk een keer door je moeder aan moeten laten doen 

Voor de nacht helpt mama of mijn zus meestal wel met het omdoen. En ook na de eerste nacht nadat ik had gelekt vroeg ik mama ook weer vaker om mij te verschonen voor bed. Maar helaas maakte dit geen verschil...

Ik en mama hebben wat onderzoek gedaan en er blijkt dus toch een hogere absoptie te zijn bij Tena: de Ultima. Mama heeft één pak besteld en we gaan kijken of deze het wel houdt. En anders misschien overstappen naar een ander merk voor de nacht. Eigenlijk wil ik liever geen ander merk want ik vind Tena wel comfortabel om te dragen. Nu even afwachten... morgen of volgende week wordt het pak bezorgd en hopelijk komt het dan weer goed 🤞

Seashell 😘 

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • December 20, 2025

Vandaag zijn de nieuwe luiers bezorgd ik heb ze even naast mijn huidige luiers gelegd om te vergelijken. Ze lijken erg hetzelfde (logisch het is hetzelfde model) alleen heeft de verpakking van de nieuwe luier 9 druppels erop, de oude verpakking had 8 druppels.

Qua dikte zie ik niet veel verschil. Ik hoop dat deze mijn bedje droog zullen houden..

Seashell 😘 

Foto verwijderd door De Kindertelefoon ivm anonimiteit. 
Het plaatsen van foto’s met een herkenbare achtergrond is niet toegestaan.

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • December 20, 2025

Het is te hopen voor je .

Maar anders iets minder drinken voor je gaat slapen dat helpt ook .

Of anders matrasbescherming   die heb je van drynites maar ook van tena bedmats heten dat 

olifant_Hocky
Forum|alt.badge.img+5
  • Praat goed mee
  • December 21, 2025

Wat jij ook wel kunt vragen aan jou mama of jou zus om tijdens de nacht eens komen kijken naar jou daar in wil ik zeggen misschien moet jij door de nacht ook verschonend worden en dan heb jij misschien ook minder lek luiers snap je 

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • December 21, 2025

Of anders matrasbescherming   die heb je van drynites maar ook van tena bedmats heten dat 

Ja ik heb altijd al een wasbare onderlegger onder mijn laken zitten dus de afgelopen dagen hield deze mijn matras gewoon droog.

Wat jij ook wel kunt vragen aan jou mama of jou zus om tijdens de nacht eens komen kijken naar jou daar in wil ik zeggen misschien moet jij door de nacht ook verschonend worden en dan heb jij misschien ook minder lek luiers snap je 

Ik vraag dit liever niet aan mijn moeder of zus hun verdienen het ook gewoon om lekker de hele nacht door te kunnen slapen.

Vannacht ging het in ieder geval al erg goed de luier heeft alles goed opgenomen en mijn bed was nog helemaal droog. We kijken het nog een aantal dagen aan en als het goed blijft gaan kan ik deze luiers 's nachts blijven gebruiken. Maar anders kan ik idd ook mijn drinkpatroon aanpassen zoals ​@NN15000  zegt

Seashell 😘 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • December 21, 2025

@Seashell ik hoop dat het werkt een maatje groter of je drink patroon aan passen want ik weet wat je mee maakt om door te lekken en dat is geen pretje dus veel succes en sterkte ik hoop dat je iets laat weten hoe het afgelopen is 

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • December 23, 2025

Ik heb nu al 3 nachten de “nieuwe” luier gebruikt en ik ben er erg tevreden over. Ook fijn dat we ze hebben ontdekt voor de vakantie want dan lig ik toch wat langer in bed dan op normale schooldagen. Hoewel deze luiers er niet veel dikker uitzien voel ik wel een verschil maar ze zijn niet oncomfortabel. Ze geven me toch echt wel het gevoel van meer zekerheid en dat vind ik toch wel erg fijn. En nu hoef ik mij ook niet zo veel zorgen te maken over het slaapfeestje aankomend weekend want ik zat redelijk te stressen vanwege de lekkende luiers.

Seashell 😘

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • December 23, 2025

Oké super fijn om te horen dat het werkt en gelukkig geeft het ook meer zelfvertrouwen  en hopelijk blijft dat ook zo