Moet ik dit aan mijn moeder vertellen

  • 28 October 2018
  • 2 reacties
  • 169 Bekeken

Badge +2
Haii!! Sorry op mijn pagina staat er heel veel over dit onderwerp maar ik ben er gwn super benieuwd naar enzo. Ik heb namelijk last van afscheiding het word nu ook veel meer dan eerste mijn buikpijn word ook erger dan normaal en heb lichte rugpijn! Ik heb last van stemmingswisselingen ik eet ook heel veel (kwa snoep hihi) en heb 2x rood/bruinige afscheiding gehad ik denk ook dat ik het binnekort word en drm wil ik er alles over weten Haha maar moet ik dit mijn moeder vertellen dat ik afscheiding heb of hoeft fat niet en vertel jij dat aan je moeder ? Of denk je gewoon dat dat niet hoeft ik vind het heel awkard om erover te praten maar wat hadden jullie voor jullie ongesteld werden? Ik weet niet of ik het Mn moeder ga vertellen heb het namelijk ookal heel lang maar ben gwn benieuwd enz wat jullie doen! 💕

2 reacties

Hey,

Als ik je bericht lees, merk ik dat je erg nerveus bent voor je menstruatie klopt dat?
In dat opzichte zou het wel fijn zijn als je het met je moeder kunt bespreken 😉 Of anderen dit niet of wel doen, maakt toch eigenlijk niet zoveel uit! Het gaat om jou en waar jij je prettig bij voelt 🙂 Ik heb het mijn moeder niet verteld dat ik afscheiding had, maar weer wel toen ik mijn eerste menstruatie had. Het is helemaal niet vreemd of awkward hoor! Je moeder is jou leeftijd ook geweest dus ze vindt er niets vreemds aan lijkt mij :)

Over de rood/bruinige afscheiding valt veel te vertellen. Wanneer de afscheiding echt samengaat met koorts, pijn in de buik, onverklaarbaar gewichtsverlies, vermoeidheid of vaker passen/ heel veel plassen zou ik het wel vertellen. Meestal als je nog niet eerder een menstruatie hebt gehad, is dit het teken dat je bijna ongesteld wordt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt gehad 🙂

Liefs,
Learning
Hi je forum staat er nu een uurtje op zonder antwoord maar ik ben zelf een jongen.
Dat maakt niet zoveel uit zodra je mn tip hebt gelezen,
Als je het ongemakkelijk vind om erover te praten kun je altijd een briefje schrijfen naar je moeder.
Je kunt er vertellen van wat er op dit moment gebeurt etc.
-
Ik hoop dat het werkt voor je.
Je kunt het beter nu vertellen dan wanneer je ongesteld wordt.
Je kunt van tevoren bijvoorbeeld tampons/maandverband kopen anders op het moment dat het gebeurd zit je zonder en moet je het je moeder alsnog vertellen.
(Aangezien je het al lang hebt)

Succes

Reageer