Skip to main content
Vraag

moeite met concentratie, iemand met ADHD of autisme die erover wil vertellen?

• January 14, 2026
  • 7 reacties
  • 130 Bekeken

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

hoi!
ik heb altijd moeite met concentreren en andere dingen.
heeft iemand hier op het forum ADHD of autisme die er wat over zou willen vertellen?
groetjes,
Banaan met chocoladesaus

meme-pop-cat-pointer.png
meme-pop-cat-pointer.png
meme-pop-cat-cursor.png
meme-pop-cat-pointer.png
meme-pop-cat-cursor.png
meme-pop-cat-cursor.png
meme-pop-cat-cursor.png
meme-pop-cat-pointer.png

7 reacties

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

(excuses voor de katten)

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • January 15, 2026

Hey, ik heb autisme en ADHD. Nou niet officieel gediagnosticeerd maar het lijkt er wel op. 

Ik kan niet tegen prikkels en daarom ga ik niet naar school. Meestal als iets te druk is geweest kan ik niet slapen. En met concentreren heb ik geen problemen eig. Ik kan best gefocust zijn op dingen. Maar als dingen saai zijn kan ik er echt niet tegen. Bijvoorbeeld laatst een geschiedenisles, ik vond het saai en kon geen houding vinden dus zat onrustig niet geconcentreerd op mijn stoel. Dus ja. 

En die katten zijn wel grappig, alleen hoe komen ze daar? 😅😺

Liefs Yusa 😘

FeetjeV12
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • January 15, 2026

Hii, ik heb autisme maar niet officieel. Ik heb niet perse last met concentreren alleen als het heel druk ergens is. Ik kan ook niet zo veel tegen prikkels en drukte op school. Daarvoor is er bij ons op school een traject lokaal waar je heen mag als het te veel wordt. Bijvoordeeld in de pauze en in de les ben ik dan daar moe van. Thuis heb ik er gelukkig niet veel last van. Alleen ik voel me ook met vrienden vaak anders dan 'normaal' alsof ik iets mis enzo. (Ik houd wel van katten, vind ze wel grappig!)

Groetjes Fe. A❤️

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

hoi!
bedankt voor jullie antwoorden!​@Yusa en ​@fe.a 
@Yusa , ik heb geen idee hoe ik de katten daar heb gekregen 😂maar het is wel een custom cursor trail van pop cat (je kan het opzoeken of anders kan ik je wel de link geven)
@fe.a, dat is wel een beetje herkenbaar voor me, dankjewel!

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • March 16, 2026

NB 2 reacties zijn verwijderd door De Kindertelefoon ivm met het forumadvies: blijf bij het onderwerp, ga niet off-topic.

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • March 21, 2026

Autisme officieel, eerst wou ik er niks van weten als een professional dat tegen me zij maar nu heb ik er wel wat aan.

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • March 21, 2026

Hallo ​@banaan met chocoladesaus 

Ik ben officieel gediagnostiseerd met autisme EN adhd. Ik kan daar wel een hele pagina over schrijven, en wil je gerust helpen maar waarover heb je precies vragen?