Vraag

mn zus en haar hygiene probleem

  • 4 December 2019
  • 1 reactie
  • 119 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hi! Vandaag wil ik het hebben over mijn zus(15). We denken dat mn zus een soortvan hygiëne probleem heeft maar ook weer niet. Ze had 2 maanden geleden uitslag op haar handen. Zij natuurlijk zeggen dat ze niet weet hoe het komt dus zijn we naar de dokter gegaan. Dokter  zegt dat het kwam door teveel wassen van handen. Dan zegt ze dat ze het niet meer doet. Vervolgend vinden we een paar weken later W5 doekjes onder in in haar kast( niet de doos gwn de doekjes alleen en helemaal uitgedroogd) we hebben haar aangesproken waarbij zij weer zegt dat ze niet eens meer wist dat dat in d ekast lag en dat ze het niet meer doet. Nu is de zeep elke keer op. Mn ma heeft een streepje gezet tor waar de zeep nu is en hij mag niet verder komen(niemand gebruikt de zeep). En toch is hij verder dan het streepje. Dan gatze ook nog eens 10000x naar de wc op een dag. Als we haar hierop anspreken zegt ze dat we niet met haar moeten bemoeien. Ook kwam ik vorige x in het washok (zij was ook in het washok) en toen had z3 wat achter haar rug dus ik liep weer het washok uit en dacht laat me nog een x het washok ingaan om te kijken wat ze doet. Ik was bij de deur van het washok zette er 1 stap in en de deur werd gwn in mn gezicht gegooid. Mn ouders zijn hulpeloos en ik vind het alleen maar raar maar ik wil wel weten hoe we dit kunnen oplossen. Als iemand tips heeft zijn ze altijd welkom!

Alvast bedankt!


1 reactie

Hoi

 

Je maakt je zorgen om je zus, die erg obsessief met hygiëne bezig lijkt te zijn. Wat goed dat jullie je afvragen hoe jullie kunnen helpen. Alvast positief dat je je voorneemt om je zus hierin bij te staan. 

 

Het zou kunnen helpen om een lieve brief naar je zus te schrijven, waarin je uitlegt dat je je zorgen maakt om haar. Op die manier zou je zus tot de realisatie kunnen komen dat je oprecht bezorgd om haar bent, en dat je haar daadwerkelijk zou willen helpen. 

 

Misschien zou je zus nogmaals bij de huisarts langs kunnen gaan. Wie weet kan ze in het bijzijn van de huisarts de moed opbrengen om aan te geven wat er zoal in haar omgaat. Denk je dat je zus in zou gaan op een verzoek om de huisarts in vertrouwen te nemen? Eventueel zou je haar eraan kunnen herinneren dat ze anoniem bij de Kindertelefoon terecht kan. 

 

Groetjes

Kenshin 

Reageer