Vraag

Minder eten

  • 9 January 2020
  • 1 reactie
  • 32 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey iedereen,

 

Ik merk aan mezelf dat ik steeds minder eetlust heb. Dat komt deels door de mindset “Je moet niet meer aankomen hoor, gezonder eten.” Ook heb ik af en toe een korte fase waarin ik onzeker ben over mijn gewicht en ik eruit flap bij vriendinnen dat ik echt niet meer veel moet eten omdat ik dan dikker word en vaak krijg ik dan een reactie zoals “Je bent hartstikke slank..!”, waar ik dan verbaasd over ben.

 

Moet ik me hier zorgen over maken of is het hartstikke normaal om zo te denken?

 

Groetjes,

Pindakes


1 reactie

Reputatie 2
Badge +1

hi, ik denk zelf zeker niet dat het bij jou ligt, maar aan de sociale druk die tieners tegenwoordig krijgen. social media laat jou absurd dunne meisjes zien als ‘het ideale schoonheids beeld’, terwijl dat eigenlijk heel ongezond is. je bent ongeveer rond de 14 jaar oud (denk ik) en je bent je plekje aan het vinden in het leven. 

 

je zei dat je dan ‘dikker’ wordt als je meer eet, maar wat is dik eigenlijk in jouw ogen? of heb je deze laten beinvloeden door anderen? stel je eens voor, je bent op een onbewoond eiland, helemaal alleen, zou je dan ook letten op je gewicht, of zou je gewoon ‘normaal’ eten? ik wil niet zeggen dat je je hebt laten beinvloeden of iets, maar tegenwoordig is dit wel vaak de oorzaak.

 

als je goed hebt nagedacht over jouw ideale zelfbeeld, los van die social media meisjes en anderen, en je vind jezelf echt nogsteeds te dik/niet slank genoeg/etc. is het misschien een idee om het tegen iemand te vertellen. je zei zelf al dat je minder eetlust hebt en dat het in fases komt. dit wil eigenlijk zeggen dat je nog in een best vroeg stadium van anorexia/boulimia bent. als je nu aan de bel trekt als je bij jezelf deze symptomen merkt, kan er niet veel ergs gebeuren.

 

als je dit niet wilt vertellen aan een vertrouwenspersoon zoals iemand uit je familie, je mentor, sport instructeur, vriendin, of iemand die je heel erg vertrouwt, is dat jouw keuze. 

 

xx

Reageer