Vraag

mijn navel is helemaal rood geworden na klein ongelukje

  • 18 February 2021
  • 5 reacties
  • 229 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Help me navel is al een paar dagen mega rood door een klein ongelukje. Dit weekend was ik heerlijk aan muziek luisteren tot me broertje samen met zijn beste vriendje wou darten op zolder. Ik had gezegd aub even niet ik wil muziek luisteren en jullie hebben gister middag ook al gedart. Vervolgens ging ik maar voor het dartbord staan omdat ik echt niet wou dat ze gingen darten. Wat doet me broertje werpt die een dartpijl zo volop in me navel echt precies zo hard dat die vast komt te zitten in me navel. Ik gilde het echt uit van de pijn omdat ik ook nog eens me sport bh alleen aan had kwam het extra hard aan. Vervolgens ben ik op bed gaan liggen en over me navel gaan vrijven alleen nu een paar dagen later is die echt mega rood. Ik heb even voor de goede duidelijkheid een uitstulpende navel dus het is behoorlijk gevoelig. Alleen ik durf niet naar de dokter omdat ik bang ben dat ze me uitstulpsel eruit gaan snijden en ik me mooie navel kwijt ben. Dat zou echt traumatisch voor me worden als dat moet gebeuren zo ingreep omdat ik gewoon mega veel van me navel houdt en zelfs een Instagram en naam heb gegeven.


5 reacties

Hee TessaV,

Wat vervelend dat je navel rood en gevoelig is na het ongelukje tijdens het darten. Als deze klachten aanhouden lijkt me echter wel verstandig om hier even door een medisch professional naar laten kijken. Ik zou je toch adviseren om dan langs de huisarts te gaan.

Ik ga er niet vanuit dat de huisarts gelijk je uitstulpsel weg zou snijden. Waarschijnlijk zal de huisarts eerst naar je verhaal luisteren en dan een lichamelijk onderzoek doen. Aan de hand daarvan word bepaald of behandeling nodig is en zo ja, welke behandeling dan.

Het is voor ons natuurlijk niet te zeggen wat de huisarts wel/niet zou gaan doen, maar ze zullen denk ik niet direct tot snijden overgaan. Het kan nooit kwaad om er toch even naar te laten kijken, ook om mogelijk erger te voorkomen!

Groetjes,
Simply Me

-onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-

Ik denk dat ik maandag maar eens naar de huisarts ga voor het straks helemaal mis is. Ik wil hem echt niet kwijt me navel en ben als de dood dat ze hem er uit snijden. Denk iets te veel mee gemaakt met me navel en een liefde er mee opgebouwd. Toen ik 6 was is dat denk ik begonnen iedereen had zo gat en ik zo uitstulpende dus ging ik er maar aanzitten. Steeds als we op vakantie waren in Frankrijk liep ik altijd vol trots met buik naar voren kijk mij eens. Hij is inmiddels wel iets kleiner geworden het uitstulpende dingetje niet meer zoals vroeger echt een joekel. 

Badge +1

ik zou zeker even naar de huisarts gaan. klein vraagje heb je het wondje ontsmet nadat de dart er uit was?

Ik vraag me echt af wat voor een idioot je broertje is, je gaat toch niet met een dart pijler op iemand gooien. Maar ik hoop dat ht nu wat beter gaat met je navel. 

Hey, simply me heeft goede info gegeven. Ik wilde er nog bij zeggen dat ht miss een ontseking is. Want ik denk dat je je navel na het ongelukje niet hebt ontsmet.

Met simpele medicatie gaat dit vanzelf over. Maar als je er geen aandacht aan besteed, kan het wel erger worden. Dus ga toch maar even laangs de h. Arts

Reageer