Skip to main content
gister zag mijn moeder op mijn arm mijn littekens van toen ik mezelf sneed. ik heb het nu al een tijd niet meer gedaan, en ben daar erg trots op. alleen die littekens gaan maar niet weg. ik deed het eerst een tijdje op mijn bovenarm, en daarna op mijn onderarm. daar zijn ze wel weg maar op mijn bovenarm blijf je ze zien. de sneetjes waren niet diep, eerder krasjes zodat er een klein beetje bloed uit kwam. ik ben al ruim 1 maand aan het smeren met litteken olie maar het gaat niet weg.. wat moet ik doen??
hey,

ik zou het dan wel even met je ouders gaan bespreken zodat die dan ook weten hoezo dit is gebeurd enz.

volgens mij is er een kans dat sommige littekens nooit meer weg gaan..
Hoi,

Littekens hebben i.h.a. veel tijd nodig om te verdwijnen. Je verzorgt je huid goed met die olie, dit kan het proces zeker versnellen, maar verwacht geen wonderen.

Als je niet te diep bent gegaan, zullen je littekens wel bijna geheel verdwijnen. Witte littekens gaan eerder weg dat rode littekens.

Mijn littekens van wonden die niet diep waren, hebben er ongeveer 2 tot 3 jaar over gedaan om nu bijna onzichtbaar te zijn. Ik heb geen littekenzalf o.i.d. gebruikt en mijn huid eigenlijk pittig slecht verzorgd, dus bij jou zal het waarschijnlijk eerder weggaan, maar het kan nog steeds erg lang duren.

Dit zijn btw inschattingen. Of en wanneer je littekens weggaan is volledig afhankelijk van je wond en je huid. Ik kan het dus ook helemaal fout hebben.

Je ouders hebben het dus gezien. Heb je goed met ze kunnen praten?

Gr. Pin

Reageer