Vraag

mijn leven. ik haat het. ik haat mezelf.

  • 6 February 2023
  • 4 reacties
  • 187 Bekeken

Reputatie 6
Badge +4

Nou, ik voel me dus bijzonder kut. En dit komt mede door school (wat een fijne verplichting in ons leven toch :D). Dit komt doordat ik weer stress daardoor krijg, en alleen maar de dingen moet "leren", die ik al ken. Maar ook omdat sommige dingen veel zijn, zoals geschiedenis, en dan wordt er meteen tegen me gezegd: "zie wel dat het MOEILIJK is..." terwijl 1 dom vak, wat ik zelf nooit wou btw, mij gewoon in de weg zit.

 

En ook door mentale dingen, waardoor mensen me gewoon debiel vinden of gaan vinden. Ik heb het gevoel, bewist en onbewust dat iedereen in het echt me altijd 'nakijkt' en haat. Ook hier op De Kindertelefoon. Ik voel me echt achterlijk dat ik dit heb, en ook gwn typ. 

 

Of als ik dan iets vertel, wat voor mij logisch is, maar voor hun niet, dan voel ik me ook gewoon dom.

 

En hierbij komt ook nog, dat ik vrijwel alles op school te makkelijk vind, en terwijl ik dit dan vaak zeg of typ, ben ik bang om te beginnen aan een nieuw hoofdstuk of een nieuwe vraag, omdat ik niks fout wil doen (en me ook lekker dom voel als dat wel gebeurt).

 

Ik wou vandaag bijvoorbeeld zo'n online test doen (rekensommen voor groep 7/8) en ik kreeg hartkloppingen en extreme stress. Ik kan totaal niet onder (tijds)druk werken.

En sinds 1 februari ('toevallig' de dag dat mn "mentor" kwam), voelt alles wat ik zie, doe en zeg compleet anders. Alsof ik alles van een nieuw perspectief zie, en ook als je me een vraag zou geven die ik al heb beantwoord, ga ik die waarschijnlijk anders beantwoorden dan eerst.

 

En zoals ook al in een vorig topic gezegd, ik wil steeds, bij reacties van hoogbegaafde kinderen/mensen, gewoon precies hetzelfde zeggen, anders voel ik me gewoon dom.

 

Maar wat ik bijv. ook heb: ik ben bang om iemands reactie te lezen, omdat ik bang ben voor kritiek bij een reactie, dus dan zit ik gewoon met mijn duim de eerste zin, tot aan het einde te verbergen, totdat ik weet (of soms kan ontcijferen) wat er staat.

Ook misschien iets wat "belangrijk" kan zijn: Ik heb soms gewoon geen zin meer in het leven, vooral als ik (veel) dingen (achter elkaar) fout doe, maar soms ook zonder dat. Het zou me bijvoorbeeld niet uitmaken of ik er over een paar dagen niet meer ben.

En ik ben ook nog eens alleen, niemand begrijot me, op niveau. En ik heb bijna geen vrienden, kan met bijna niemand afspreken, langzaamaan vervaagd mijn (interesse in het) leven gewoon ofzo.

Iknow dat dit (allemaal samengevoegd) raar klinkt, maar ik zit hier wel mee op een bepaald niveau, waarschijnlijk kan niemand hier zich in herkennen, maargoed.

Ik hoop dat iemand tips heeft wat te doen ofzo.


4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

En ook door mentale dingen, waardoor mensen me gewoon debiel vinden of gaan vinden. Ik heb het gevoel, bewist en onbewust dat iedereen in het echt me altijd 'nakijkt' en haat. Ook hier op De Kindertelefoon. Ik voel me echt achterlijk dat ik dit heb, en ook gwn typ.

Ik haat je niet en als ik dat niet doe, doen heel veel meer mensen dat vast ook niet. Aan je berichten te zien ben je zeker niet debiel of achterlijk.

 

Of als ik dan iets vertel, wat voor mij logisch is, maar voor hun niet, dan voel ik me ook gewoon dom.

 

Dat ligt dan aan die ander, niet aan jou. Snap wel dat het heel frustrerend is, maar je hoeft je zeker niet dom te voelen, want dat ben je niet.

 

En zoals ook al in een vorig topic gezegd, ik wil steeds, bij reacties van hoogbegaafde kinderen/mensen, gewoon precies hetzelfde zeggen, anders voel ik me gewoon dom.

Ik snap wel wat je bedoelt. Soms lees ik wel eens antwoorden hier waarvan ik graag had gewild dat ik ze had bedacht. Maar we moeten ons niet gaan vergelijken met anderen. Iedereen heeft z’n eigen talenten.

 

Ik hoop zo voor je dat je een keer verder komt met het thuisonderwijs verhaal. Ik kan me voorstellen dat school niet de plek is voor jou.

Echt een ‘gouden tip’ heb ik helaas niet voor je. Bedenk iig dat jij goed bent zoals je bent. Ook al voelt dat nu misschien niet zo.

 

Reputatie 7
Badge +17

Beantwoord maar zit nog in de check.

Hoi @VragenVragen ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes en sterkte, 

Evie (De Kindertelefoon) 

Reputatie 7
Badge +15

hi, @VragenVragen

 

waar moet ik beginnen……..

(10 min later  😅), laat ik maar beginnen met dat ik (en de andere leden op het forum, denk ik) jou zeker niet achterlijk, debiel of raar vinden , in tegendeel!!

dat jij het gevoel hebt dat iedereen je  “apart” vindt of “raar” , dat gevoel hebben vlgm wel meerdere mensen (ik vind deze zin dus heel debiel :D ) 

 

en ookal is het moeilijk om wat positiever over jezelf te denken, en minder te denken “ik mag niks fout doen” of “iedereen vindt mij achterlijk” het is echt beter voor je! 

 

( EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID, DIT IS IETS WAT IK ZELF OOK MOET GAAN "LEREN” EN IK WEET, ECHT IK WEET HOE MOEILIJK DAT KAN ZIJN, WANT ALS HET ZO MAKKELIJK ZOU ZIJN GEWEEST HAD JE ER OOK GEEN TOPIC OVER GESTARD )

 

dan wil ik nogiets zeggen, en dit moet je goed in je oren knopen:

 als jij leest dat iemand hoogbegraafd, hoogintensief, heel slim of whatever is , DAN MAAKT DAT NIET DAT DIE PERSOON BETER IS DAN JIJ!!   ik vind het echt heel belangrijk dat je dat onthoud, want ik kan me voorstellen, dat het ook gwn k*t kan zijn…. maar echt, iedereen heeft een talent, of dat nou is dat je net zo slim bent als einstein,  even sportief als de voetballers uit het nederlands elftal, zo creatief bent als Vincent van Gogh, of  even goed kan zingen als weet ik veel wie, iedereen is gewoon gelijk! 

 

Het zou me bijvoorbeeld niet uitmaken of ik er over een paar dagen niet meer ben.

 

deze gedachtes zijn niet goed, want het maakt mij, je famillie, vrienden en nog talloze andere mensen wél uit, het “hoort” jou ook uit te maken, maar als het je dat sirieus niet doet, dan moet je dit echt snel met iemand bespreken, daarvoor kan de kindertelefoon heel handig zijn, maar het zou zeker verstandig zijn om dit dan ook met een vertrouwenspersoon, je ouders, je mentor of iemand anders (die je vertrouwt) te bespreken. 

 

nou. ik hoop dat deze reactie (iets) heeft geholpen, zo niet, heel jammer,  maar écht ieder is speciaal op zijn eigen manier, en JIJ ook!

 

  1. Mij_Niet_Gezien 

 

Reageer