Vraag

Mijn hart

  • 20 November 2019
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

Badge

Hi! ik ben een jongen van 13 jaar, mijn vader is laatst geopereerd aan zijn hartklep (alles gaat nu goed met hem) maar er is een kans dat het erfelijk is. Nu heb ik de laatste tijd last van kleine steekjes in mijn linker borst… Ik denk dat ik het ook heb, maar ik ben gewoon heel erg bang dat ik ook zo een operatie moet, ik zit hier heel erg mee… Ik wil het met iemand bespreken alleen ik weet niet met wie, ik zat aan mijn mentor te denken want hij heeft ook alles meegekregen van mij vader enz.

MVG. 13jaarjong


3 reacties

Badge

Heel normaal, heb ik ook

Diabetus is heel normaal, maar dat maakt het niet per se goed….

Ondanks zo'n flauw opmerking van mij lijkt het mij inderdaad wel goed om dit eens te bespreken met je mentor.
Misschien is het iets beter om dit met een huisarts te bespreken.
Natuurlijk is het zorgwekkend om last te hebben op een plaats ter hoogte van je hart.
Leven zonder dat ding blijkt immers vrij lastig te zijn uit enkele onderzoeken.
Het voordeel van een huisarts is dat hij niet alleen veel over dit soort dingen weet en jou kan uitleggen hoe het zit, maar diegene kan eventueel nog nagaan of er iets aan de hand is met jou.
Zo’n operatie is natuurlijk niet zo’n pretje, maar je moet juist blij zijn dat die optie er is.
Dat betekent dat het toch goed kan komen, als er iets fout gaat met je hart.

Hopelijk stelt dit jou een beetje gerust.

Halllo 13jaarjong.

Het kan er door komen maar ik denk niet dat het meteen een reden is voor paniek want het kan bijvoorbeeld ook komen doordat je iets te veel gesport heb of dat je spierpijn in je middenrif hebt. Als je het echt vermoed is het toch het beste om naar de huisarts te gaan aangezien hij de kennis erover heeft.

-Dr8gon99

Reageer