Mijn haar (verhaal)

  • 18 January 2020
  • 1 reactie
  • 122 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey hallo! Ik ben Robburt123,

En wil even iets kwijt... (geen vraag maar gwn verhaaltje)
Ik ben eigenlijk al mijn hele leven best onzeker over mijn uiterlijk. Mede door het feit dat ik in mijn jeugd best wel lang ben gepest. Ik droeg vroeger namelijk een bril (nu lenzen) en ja mn kleren waren niet echt van de "actuele mode". In die tijd waren er twee dingen die ik echt belangrijk vond. Ten eerste: schoenen (vraag niet waarom haha) en ten tweede mijn haar. Alhoewel ik mijn haar altijd heel belangrijk vond ben ik hier best wel lang voor gepest. Als basisscholier had ik tot klas 5 een kokosnootkoppie en in mijn middelbare school tijd had ik voor een lange tijd haar tot op mijn schouders. Vroeger vond ik mij zelf niet heel bijzonder qua uiterlijk en ik probeerde dit dus te compenseren door een opvallend kapsel te hebben (met gevolgen van dien). Na mijn periode van lang haar veranderde ik mijn haarstijl naar de "geliefde" scheiding. Bij nader inzien vond ik dit eigenlijk best zonde. Een van mn belangrijkste dingen was nu "gewoontjes" geworden. Ik besloot in dec 2018 weer mijn haar te laten groeien. Maar in die periode was ik, net als elke jongen van mijn leeftijd geïnteresseerd in meisjes. En wat blijkt, meiden houden blijkbaar niet zo heeeel erg van lang haar. Ik was dus wederom opzoek naar een nieuw kapsel... en ik kwam toen uit op de top-knot. Een top-knot is eigenlijk dat je je haar boven op lang houdt (en daar een staartje of knotje mee kan maken) en dat je zijkanten en achterkant volledig geschoren zijn. Dit kapsel lijkt op trouwens op Sokka van Avatar the last airbender haha. En rara mijn ultieme doel is bereikt. Ik heb een opvallend kapsel dat er volgens mijn klasgenoten best "lauw uit ziet". Ik ga trouwens in Rotterdam west naar school dus ja daar zie je het een en ander wel voorbij komen op straat... Maar waar ze in Rotterdam west niet zo naar op kijken, kijken ze waar ik woon, wel erg op. Ik woon namelijk in de bible belt. Maar net als elk dorp in de randstad hebben wij ook last van hangjongeren. Hier heb ik in het verleden ook wel eens confrontatie mee gehad waarbij je midden op straat wordt uitgescholden etc etc. Maar mijn kapsel wordt dus beschouwt als "intimiderend" en ik vind het nu zo grappig dat als ik mn hond uit laat en ik loop langs die gasten dat niemand iets tegen mij durft te zeggen, alsof ik een of andere crimineel ben nu, XD.
Voorlopig blijft dit dus nu mijn kapsel.

Groetjes R123.


1 reactie

Hey Robburt123

 

Wat fijn dat je een haarstijl gevonden hebt waar je je zelfverzekerd bij voelt. Dat zelfvertrouwen staat je vast prima :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Reageer