Mijn gewicht

  • 16 September 2019
  • 1 reactie
  • 88 Bekeken

Hey. Ik ben 13, en heel onzeker over mijn lichaam. Ik heb vaak het gevoel alsof ik te dik ben, maar eigenlijk heb ik ondergewicht. Dit is moeilijk voor mij, en ik doe ook opletten op mijn eten zodat er niet teveel vet ofzo inzit. Is dit gek? Ik denk niet dat ik Anorexia Nervosa heb, maar ik lunch ook al niet. Ontbijt en avondeten checken mijn ouders altijd, dus dat eet ik wel. Het is soms wel moeilijk. Ik denk dat mijn familie de weegschaal heeft verstopt voor mij, want ik kan het ding nergens vinden. Heeft iemand tips zodat ik weer "normaal" kan zijn of hoort dit gewoon bij mijn leeftijd?

1 reactie

Badge
Heyy, ik zeg uit eigen ervaring: zoek asjeblieft hulp. Al is het aan je vriendin die je 100% vertrouwd, maar in zo’n geval moet je altijd uit blijven kijken. Zoals ik lees hebben je ouders misschien ook al iets door, maar zie dit als een voordeel. Ze kunnen jou helpen en het is dan moeilijker het uiteindelijk wanneer jij er klaar voor bent te vertellen. Misschien helpt deze website jou? : https://www.proud2bme.nl/
Maar zoek dus hulp aan iemand die je echt vertrouwd en maak bijvoorbeeld samen een gezond eetschema. Kijk ook samen naar de oorzaak waarom je dit doet? Dat kan misschien veel verklaren en uiteindelijk kun je samen besluiten wat je kunt gaan doen. Zelf ben ik naar een docent gegaan en zij helpt mij zo ontzettend goed en lijkt mij echt te begrijpen.

Reageer