Skip to main content

Hey

Ik ben dus echt radeloos…

Ik heb dus een menstruatie cup echt al 1 jaar lang en het lukt me niet om er in te krijgen

en een tampon heb ik ook al is geprobeerd maar ook niet…

Ik ben echt helemaal klaar met maandverband want ik lek telkens standaard door het is echt een hel

en daarom wil ik zo graag een menstruatie cup erin maar welke richting ik ook probeer en welke manieren dan ook het lukt me niet. Ik stop ook wel is een tijdje en ga na die tijd door maar dat helpt ook niet en ik heb ook verschillende vouw manieren geprobeerd, Terwijl ik sta geprobeerd en terwijl ik lig , 1 voet op de wc maar nee het lukt niet en ik wil liever een menstruatie cup dan een tampon want dat is millieu vriendelijker en je kan er langer mee door.

Iemand tips?

hey

 

het lukt je niet om de menstruatie cup in te brengen, vervelend.

heb je wel de kleinste maat genomen? 

voor mij werkt het tocht het beste zitten op de wc met me benen wijd... en je moet je vooral ontspannen. zodra je gespannen of gefrustreerd bent lukt het zwz niet.

voor mij werkt de triangelvouw het best…

 

groetjes blue 


hey

 

het lukt je niet om de menstruatie cup in te brengen, vervelend.

heb je wel de kleinste maat genomen? 

voor mij werkt het tocht het beste zitten op de wc met me benen wijd... en je moet je vooral ontspannen. zodra je gespannen of gefrustreerd bent lukt het zwz niet.

voor mij werkt de triangelvouw het best…

 

groetjes blue 


Hey @Blue 

Ik ga zo glijmiddel waterbasis halen, Geen idee of dat helpt wat denk jij?

Ik ga de triangelvouw proberen dat heb ik nog niet gehoord, Bij de wc lukt niet want ik moet echt een spiegel er bij hebben anders weet ik niet waar het zit haha

Maar zou glijmiddel kunnen helpen?


Ja ik heb ob mini  met zo'n inbrenghuls


En ik moet het toch recht naar voren in duwen? de cup


hey

 

sorry zo goed weet ik het niet 😅

het gaat hij mij zegmaar automatisch. 

volgens mij ietsjes schuin naar achter 🤔

ehm ik denk toch echt dat het makkelijker is zonder spiegel... je voelt van zelf waar je hem in moet inbrengen. ik denk juist dat je door de spiegel juist gespannen raakt…

 

groetjes blue


Hey saar23

 

Van Blue heb je al een hoop nuttige tips gekregen. Daar heb ik niets aan toe te voegen, enkel het linkje naar dit Youtubekanaal. Daar worden namelijk een hoop video’s geplaatst met handig advies en beelden met hoe je de cup kan inbrengen, verzorgen, enzovoort. Misschien kom je daar wel de tip tegen die je nodig hebt :slight_smile:

 

Gr. Kenshin


Hey ik weet niet of ik je nog kan helpen maat ik gebruik  zelf een menstruatiecup en daar voor heb ik tampons gebruik  en begin had ik ook altijd moeten met het in brengen 

ik deed me tampon er namelijk gewoon altijd rechtsom hoog in maar je moet hen iets naar achter in brengen  en als dat niet lukt kun je op het topje wat glijmiddel doe dan gaat het meschien nog makelijker 

En met een menstruatiecup het zelfde  niet recht er in doen maar iets naar achter in brengen

 Ik vouw de cup altijd dubbel  en als ik hem er in heb draai ik aan het stokje  zodat hij open plop en al dat niet is gebeurt haal ik hem er uit en probeer ik het opnuiw

 En je kan ook weer glijmiddelen op de boven kant doe zodat hij er nog makelijker in gaat 

Groetjes  bren


Reageer