Skip to main content
Ik heb een vraagje

Ik ben 19-02-2018 namelijk 17 jaar geworden, maar ik ben nog nooit ongesteld geweest. Vorig jaar zijn we wel bij de huisarts geweest, toen heb ik pillen gehad die ik 10 dagen lang elke avond moest slikken. Na die 10 dagen moest ik binnen 7 dagen een bloeding krijgen en dat heb ik toen binnen 3 dagen gehad. De huisarts zei dat ik dan gewoon af kan wachten. Maar ik vind het raar dat ik nog niet ongesteld ben.

-Ik ben nu 17 jaar (19-02-2001)

-Ik heb wel borsten (Cup B75) en volop schaam en okselhaar

Iemand die hier iets van weet?
Jouw huisarts kan natuurlijk een beter conclusie trekken, dus het lijkt mij verstandig om daar weer mee te spreken.

Het is niet ongebruikelijk dat iemand later een begint met het menstrueren, maar meestal is het een beetje eerder.

Weet je of andere mensen in jouw familie er last van hebben of hadden?

Ik neem aan dat je een gezond gewicht hebt, want daarover staat niets vermeld.

Wederom denk ik dat je je hierover je huisarts zult moeten raadplegen, niet echt ons...
Hoi,

Ik zou weer langs je huisarts gaan, want eigenlijk zou ik niet weten waarom je niet mentrueert. Het hoeft niks engs te zijn, het kan ook nog later komen. Bij iedereen komt het op een ander moment.

Zoals @MensPersoon zei, neem ik ook aan dat je een gezond gewicht hebt. Bij ondergewicht kan namelijk de menstruatie uit blijven.

Gr. Pin

Reageer